برق مشترکینی که در فیدر حیاتی بیمارستان هستند قطع نمی شود
برق مشترکینی که در فیدر حیاتی بیمارستان هستند قطع نمی شود
مدیر امور برق شهرستان نایین گفت: برق مشترکینی که در فیدر  حیاتی بیمارستان وجود دارند  هرگز قطع نمی‌شود و از لحاط فنی نمی توان همه مشترکین را در مسیر توزیع برق بیمارستان قرار داد.

مهندس اسماعیل محمد نصیری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین گفت: علت قطع برق در سطح شهرستان، کمبود تولید برق در کشور است، در حال حاضر مصرف برق کشور از تولید افزایش یافته و مرکز کنترل برق کشور برای پیشگیری از فروپاشی سیستم برق کشور مجبور به قطع برق مناطق شده تا از خاموشی های گسترده جلوگیری شود.

او افزود: قطع های اضطراری برق در سطح کشور به کلیه مشترکین  به جز مشترکینی که روی فیدرهای حساس هستند تحمیل می‌گردد. و این تا زمانی که کمبود برق در کشور وجود داشته باشد قطع برق ادامه دارد  که با خنک تر شدن هوا، کاهش مصرف برق کشور  و نیز افزایش رشد تولید برق در کشور دیگر شاهد قطع برق مواجه نشویم.

مدیر امور برق شهرستان نایین با اشاره به اعتراض های مردمی بیان نمود، در سطح شهرستان، برق از مناطق در روز چندین نوبت قطع می شود و این به دلیل وجود مراکز حساس و بیمارستان سطح شهرستان می باشد که  در شرایط کرونایی بایستی برق این مراکز برقرار باشند، چرا که بایستی خطوط توزیع برقی که بیمارستان را تغذیه می‌کنند و نیروگاه های تولید برق دیزلی روی آنها قرار دارند به هیچ عنوان نبایستی قطع شود و این  در شهرستان نایین خط توزیع برق بیمارستان و نیروگاه تولید برق به هیچ عنوان قطع نخواهد شد و در لیست خطوط غیر قابل قطع قرار دارند و مشترکینی که مشمول ین دو خط توزیع برق هستند شامل قطعی برق نمی‌گردند.

وی با بیان اینکه از لحاظ فنی نمی توان خطوط برق مناطقی که در مدار برق مصرفی بیمارستان هستند را متصل نمود افزود: در حال حاضر امکان این که بیمارستان جداگانه برقرار باشد و برق منطقه شهر قطع شود مگر با استفاده از ژنراتور اضطراری برق وجود ندارد و امکان این که قسمت دیگر شهر را هم که روزی دو نوبت قطع می‌شود با خط بیمارستان یکی کنیم که آنها هم کمتر مشمول قطع شوند از لحاظ فنی وجود ندارد.

نصیری گفت:  بیمارستان حشمتیه دارای دستگاه  زانراتوری می باشد . اما با توجه به اضافه شدن دستگاه ها و تجهیزات متعدد در بیمارستان به هنگام قطع برق و عمل نمودن زنراتور به دلیل بار اضافی که بر سیستم برق بیمارستان وارد می شود برخی از دستگاه ها دچار مشکل می شود و هنگام استفاده از برخی دستگاه ها مثل دستگاه اکسیزن ساز که از دستگاه های حیاتی هستند چند برابرشرایط عادی که دستگاه به طور معمول کار می کند برق مصرف می کنند .

مدیر امور برق شهرستان نایین افزود:  برنامه مدیریت اضطراری بار شبکه به صورت متمرکز و در مرکز کنترل برق استان اصفهان تنظیم می‌گردد و این برنامه‌های احتمالی قطع برق برروی سایت شرکت توزیع برق استان به آدرس epedc.ir و نیز از طریق اپلیکیشن برق من و ….نیز قابل مشاهده است .

نصیری در خصوص جمع اوری دستگاه های ماینر گفت: طی چند ماه گذشته مراکز مشکوک به تولید رمز ارز غیر مجاز زیادی را با همکاری مراجع قضایی و انتظامی بازدید و تعداد ۳۳ دستگاه ماینر غیرمجاز هم کشف و ضبط شده است که همشریان عزیز در صورتی که مورد مشکوک به تولید رمز ارز را شناسایی کردند از طریق سایت شرکت توزیع برق استان قسمت گزارش سرقت برق و ماینر غیر مجاز که اطلاعات ایشان محرمانه خواهد بود اطلاع رسانی تا برخورد لازم انجام گیرد.

او افزود: همشهریان در صورت اطلاع از مراکز تولید رمز ارز از طریق سایت شرکت توزیع برق استان اصفهان که اطلاعات ایشان محرمانه خواهد بود به ما اطلاع دهند و از ۱۰ درصد جرایم مربوطه و تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش دریافت نمایند.

مدیر امور برق شهرستان نایین در پایان خاطرنشان نمود: طرح‌های مدیریت مصرف زیادی هر ساله برای مشترکین خانگی، صنعتی، تجاری و کشاورزی برنامه‌ریزی و حتی پاداش هایی هم به مشترکین همکار در این طرح‌ها پرداخت می‌گردد و در صورتی که به دلیل قطعی‌های برق لوازم برقی مشترکین دچار آسیب شود لازم است در سایت اعلامی وزارت نیرو به آدرس bime.tavanir.org.ir درخواست خود را ثبت نمایند.

  • نویسنده : فاطمه مسعود