با حضور طلاب از ۲۵ ملیت، موکب بین‌المللی “جهان مرد” در کرمان آغاز به کار کرد
با حضور طلاب از ۲۵ ملیت، موکب بین‌المللی “جهان مرد” در کرمان آغاز به کار کرد
در آستانه دومین سالروز شهادت سرداران مقاومت به ویژه شهید سپهبدحاج قاسم سلیمانی، موکب بین‌المللی "جهان مرد" از سوی پویش «حسین رهبر آزادگان» به همت طلاب غیرایرانی، در گلزار شهدای کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، در آستانه دومین سالروز شهادت سرداران مقاومت به ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، موکب بین‌المللی “جهان مرد” از سوی پویش «حسین رهبر آزادگان» به همت طلاب غیرایرانی، در گلزار شهدای کرمان آغاز به کار کرد.

سیدمحمود حسینی مسؤل موکب بین‌المللی “جهان مرد” در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اعلام این خبر اظهار کرد: این موکب توسط پویش بین‌المللی «حسین رهبر آزادگان» ۱۱ الی ۱۶ دی‌ماه با حضور طلابی از ۲۵ ملیت از پنج قاره فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: در این موکب نمایندگانی از کشورهای آفریقایی، پاکستان، تایلند، اندونزی، ترکیه، تاجیکستان، روسیه، ازبکستان، آلمان، مصر، عربستان، فلسطین و… حضور دارند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: در این موکب ۲۵ نفر خادم ثابت و ۳۰ نفر خادم به صورت شیفتی در غرفه‌های «فرهنگی»، «خدمات و پذیرایی»، «رسانه»، «ایثار و مقاومت»، «شهدای بین‌الملل»، «فرهنگ، هنر و ادبیات»، «کودک و نوجوان» و «نگارخانه» مشغول خدمت رسانی به زائران گلزار شهدای کرمان می‌باشند.

حسینی ادامه داد: پذیرایی با چای پاکستانی، کنیایی و دمنوش قفقازی، دریافت دلنوشته، عکس یادگاری با ماکت تصویر حاج قاسم از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

وی اظهار کرد: در این موکب از کتاب ” کمک سردار دل‌ها” که در آن نحوه شهادت سرداران مقاومت به تصویر کشیده شده است با همکاری انجمن «شهید ادواردوآنیلی» رونمایی خواهد شد. همچنین با همکاری مرکز هنری و رسانه رضوان نمایشگاه خدمات سردار سلیمانی به زبان‌های عربی، انگلیسی و اردو ترجمه شده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. از دیگر اقدامات فرهنگی این موکب، ارائه و معرفی دستاوردها و خدمات حاج قاسم برای زائران غیر ایرانی به زبان‌های مختلف توضیح داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در این موکب خادمان از اهل سنت هم حضور دارند، گفت: در موکب “جهان مرد” خادمانی از اهل سنت و مستبصرین نیز حضور دارند که چگونگی آشنایی با دین اسلام و مذهب تشیع را برای زائران توضیح می‌دهند و نکاتی را در خصوص تأثیر شهادت سپهبد سلیمانی بر جریان‌ها، گروه‌ها و جنبش‌های آزادی خواه جهان به مخاطبین ارائه می‌کنند.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: هدف اصلی این موکب آنست که بگویم، سردار سلیمانی فقط متعلق به ایران اسلامی و مردم کرمان نیست بلکه متعلق به جهان اسلام و انسانیت است. سردار اسلام حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بود که غیر از خدا هیچ چیز را نمی‌دید و فقط به فکر خدمت بود و امروز این وظیفه ماست که از بسترهای مختلف برای معرفی شخصیت ایشان استفاده کنیم.