ضرورت ارتباط نزدیک سیستم آموزشی کشور با بازار کار
ضرورت ارتباط نزدیک سیستم آموزشی کشور با بازار کار
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: اگر نظام آموزشی کشور با بازار کار ارتباط پیدا کرده و نزدیک‌تر شوند، خروجی آموزشی نیز اثربخش خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، آرش اخوان‌طبسی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در همایش فنی و حرفه‌ای اردستان، اظهار داشت: چالش بیکاری و آسیب‌های ناشی از آن در جامعه یکی از دغدغه‌های مسؤولین بوده و کمبود نیروی انسانی ماهر نیز از جمله مسائل و مشکلات صنعت‌گران است.

وی افزود: اگر نظام آموزشی کشور با بازار کار ارتباط پیدا کرده و نزدیک‌تر شوند، خروجی آموزشی نیز اثربخش خواهد بود چرا که بسیاری از دانشگاه‌های موفق در سراسر جهان در ابتدا مسائل و مشکلات صنایع را بررسی می‌کنند سپس متناسب با مشکلات صنایع و جهت رفع آن مشکلات، به تربیت نیرو و آموزش می‌پردازند.

اخوان طبسی خاطرنشان کرد: در طی چند سال اخیر، فنی و حرفه‌ای استان تلاش کرده که مدل آموزشی را عرضه‌محور به سفارش محور تغییر دهد چرا که در روش سفارش محور، ضمانت صد درصدی اشتغال وجود دارد و آموزش در محیط واقعی کار انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: ۵۴ مرکز دولتی و بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه آزاد در سراسر استان اصفهان تحت پوشش فنی و حرفه‌ای استان به مردم، هنرجویان و افراد جویای کار خدمات ارائه می‌کند و ۶۰ هزار نفر از خدمات آموزش دولتی و همین مقدار نیز از آزاد بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: طرح تابستانه مهارت برای دانش آموزان در تابستان سال جاری در مراکز فنی و حرفه‌ای سطح استان اصفهان اجرا شده تا بتوان از فراغت دانش آموزان در ایام تابستان به خوبی استفاده شود.

  • نویسنده : علیرضا صفاری‌فر