کشور ما بیشترین آمار مبتلا به پوکی استخوان را به خود اختصاص داده است
کشور ما بیشترین آمار مبتلا به پوکی استخوان را به خود اختصاص داده است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: کشور ما بیشترین آمار مبتلا به پوکی استخوان را در منطقه آسیا به خود اختصاص داده است

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، دکتر مهدی دلاوری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به نامگذاری ۲۸ مهر ماه (۲۰ اکتبر) به عنوان روز جهانی پوکی استخوان اظهار داشت: متاسفانه کشور ما بیشترین آمار مبتلا به پوکی استخوان را در منطقه آسیا به خود اختصاص داده است.

وی، با بیان اینکه میزان ابتلا به بیماری پوکی استخوان در جهان بیش از ۲۰۰ میلیون نفر است، افزود: از هر دو زن و چهار مرد بالای ۵۰ سال یک زن و یک مرد منجر به شکستگی ناشی از پوکی استخوان می‌شود.

دلاوری خاطرنشان کرد: همه ساله هفته ملی پویش پیشگیری از پوکی استخوان (۲۹ مهر ماه الی ۶ آبان ) فرصتی ارزشمند برای اطلاع رسانی همگانی و آگاه سازی آحاد جامعه برای شناخت این بیماری خاموش بدون نشانه و علائم است.

عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به شعار روز جهانی این روز “استخوان‌های بهتری بسازیم”، ادامه داد: اهمیت و ضرورت اصلاح شیوه زندگی با رعایت تغذیه سرشار از لبنیات و کلسیم، قرار گرفتن روزانه در معرض نور آفتاب به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، مصرف مکمل ویتامین د۳ و کلسیم در کنار هم، تحرک بدنی مطلوب حداقل هفته ای پنج بار به مدت ۳۰ دقیقه و اجتناب از مصرف دخانیات، الکل و نوشابه از راه‌های مهم پیشگیری از این بیماری است.

  • نویسنده : علیرضا صفاری‌فر
  • منبع خبر : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان