مطهرخو آمد، سجادی خداحافظی کرد
مطهرخو آمد، سجادی خداحافظی کرد
مراسم تکریم و معارفه امام جمعه جدید شهرستان نایین با حضور مسئولین شهرستان نایین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، حجت‌الاسلام علیرضا فرهنگ دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان نایین، گفت: تقویت نماز جمعه نیازمند ۳ مؤلفه بوده که مؤلفه اول و بسیار تأثیرگذار، جذب مردم به دین و به نماز جمعه است.

وی افزود: مسؤولان خادم مردم هستند و با تقوای فردی و اجتماعی و حیا و عفت می‌توانند مردم را جذب دین کنند که در مقابل مردم هم با تقوای خودشان، یک جامعه آرمانی را در زمان غیبت به نمایش می‌گذارند.

فرهنگ با اشاره به مردمی بودن دولت سیزدهم تصریح کرد: دومین مؤلفه استفاده از ظرفیت‌های مردم است، باید از توان و فکر مردم در حل مشکلات غافل نشویم؛ باید از ظرفیت اتحاد و همدلی مردم استفاده کرد، نماز جمعه باید نگاه اتحاد و همدلی در راستای تقویت نظام باشد و نه در تقویت شخص.

دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان سومین مؤلفه تقویت نماز جمعه را جهاد در راه خدا عنوان کرد و گفت: امروز باید حرکت و تلاش دولت را الگوی کار قرار دهیم و با کار جهادی و تلاش خالصانه باری از دوش مردم برداریم.

وی ادامه داد: امام جمعه به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی حلقه اتصال بین مردم و مسؤولان و محور اتحاد و همدلی است و نباید فرصت خدمت به مردم را از دست بدهند.

بدنه دولت نیاز به بازسازی انقلابی دارد

امام جمعه نائین گفت: بر بدنه دولت اگر نیروهای غیر انقلابی وجود دارند مانند چرخ پنچر برای حرکت این قطار عظیم می‌مانند و باید بازسازی انقلابی در بدنه دولت اتفاق بیفتد.

بدنه دولت نیاز به بازسازی انقلابی دارد

 حجت الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین ضمن تسلیت سالروز شهادت دو دولت مرد تراز جمهوری اسلامی شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سنجش عملکرد دولت‌ها تطبیق عملکردهای آن‌ها با خواسته‌های رهبر معظم انقلاب است، هرچقدر عملکرد دولت‌ها با خواسته‌های مقام ولایت نزدیک‌تر باشد این دولت را می‌شود دولت تراز اسلامی نامید.

وی افزود: همه مدیران این دولت انقلابی، جهادی و مردمی باید تمام همت‌شان را بگذارند برای اینکه طعم شیرین حاکمیت اسلامی را به کام مردم بچشانند؛ چرا که این یکی از خواسته‌های رهبری است.

مطهرخو با بیان اینکه یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی تحقق عدالت است، بیان کرد: از دیگر خواسته‌های این رهبر حکیم و الهی از دولتمردان در ادوار مختلف عدالت بوده و تحقق عدالت بدون مبارزه با فساد امکان پذیر نیست.

امام جمعه نایین ادامه داد: مدیران باید در راستای این شعار انقلاب اسلامی حرکت کنند تا مردم با تمام وجود احساس کنند در سایه امنیت نظام اسلامی آسوده‌اند و زندگی خوبی دارند، این را باید مردم بچشند.

وی تصریح کرد: دولت به معنی واقعی کلمه باید مردمی باشد با مردم و در میان مردم باشد، از مردم حمایت کند، حرف مردم را بشنود و تا می‌تواند حرف مردم را انتقال دهد به ویژه نمایندگان مجلس باید حرف مردم را منتقل کنند.

مطهرخو اضافه کرد: دولتمردان باید برنامه‌محور باشند، کارهای بدون برنامه یعنی کارهای سلیقه‌ای یعنی کارهای پیش‌بینی نشده که راه به جایی نبرده و مشکلی را حل نمی‌کند، شاید مسکن‌وار اتفاقی در جامعه بیفتد اما کارهای ریشه‌ای و اساسی مبتنی بر برنامه زمان‌بندی شده است.

امام جمعه نایین وظیفه دیگر دولت را مقابله با جنگ روانی دشمن از طریق کار تبلیغاتی و رسانه‌ای درست عنوان کرد و گفت:این که حضرت آقا تبیین را جهاد می‌دانند یعنی امروز کار تبلیغاتی و رسانه‌ای در مقابل این هجمه کار رسانه‌ای دشمن انجام نمی‌شود و بیشتر از این لازم است.

وی افزود: البته گروه های مردمی و روحانیان عزیز باید آتش به اختیار به میدان بیایند و تبیین کنند اما دولت هم در این راستا وظیفه دارد.

مطهرخو با تاکید بر وظیفه بازسازی انقلابی دولت، بیان کرد: بر بدنه دولت اگر نیروهای غیر انقلابی وجود دارند مانند چرخ پنچر برای حرکت این قطار عظیم می‌مانند و باید بازسازی انقلابی در بدنه دولت اتفاق بیفتد.

امام جمعه نائین احیای اعتماد و امید مردم، ایجاد تحول در قوه مجریه، مسأله فرهنگ و رسانه، سیاست خارجی را از دیگر مسائل مورد توقع رهبر معظم انقلاب از دولت‌ها به ویژه دولت سیزدهم دانست و گفت: هر موقع دولت‌ها توقعات رهبری را به عنوان سنگربان و پرچم‌دار این نظام برآورده کنند به سطح تراز انقلاب نزدیک هستند.

  • نویسنده : فاطمه محمدی