بهره برداری از کارخانه‌های کاشی سالار و طوطیاسرام در نایین
بهره برداری از کارخانه‌های کاشی سالار و طوطیاسرام در نایین
رئیس صمت نایین از بهره برداری کارخانه های کاشی سالار و طوطیاسرام در چند ماهه آینده خبر داد.

امید کوهی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: تولید چرخ دنده اصلی اقتصاد است و می طلبد همه دستگاه‌های مسئول و نیروها، آتش به اختیار موانع تولید را رفع کنند.

رئیس صمت نایین با اشاره به وجود سه شرکت دانش بنیان در شهرستان از اخذمجوز های شرکت های آرمان رخش کاویان، هیراد و فناوران فیدر در سال جاری خبر داد.

او افزود: در این یک سال گذشته موانعی که بر سر راه واحدهای صنعتی بزرگ بود با کمک فرماندار و نماینده شهرستان مورد بررسی و مرتفع شد و می‌توانیم در سال جاری شاهد افتتاح دو واحد بزرگ کاشی سالار و طوطیا سرام با ظرفیت بالغ بر ۴۵۰ نفر اشتغال باشیم که این دو واحد تولید می تواند ظرفیت پتانسیل اقتصادی صادراتی و اشتغال را افزایش و باعث می‌شود استان نگاه خوبی نسبت به شهرستان داشته باشد.

رئیس صمت نایین با اشاره به زمان‌بر بودن صدور پروانه بهره‌برداری در استان افزود: برخی از پرونده‌های واحد صنعتی به دلیل کمبود نیروی انسانی و زمان‌بر بودن صدور پروانه در استان انباشته می‌شود، که با رفع این مشکل، می توان بهتر به مسائل و مشکلات صنایع رسیدگی کرد.

کوهی با اشاره به اینکه واحدهای فولادی و سیمانی با افت ولتاژ برق رو به رو هستند گفت: شهرک صنعتی هفته یک روز کامل از مدار خارج و نمونه آن بخش تولید سیمان که به مشکل برخورده است.

اصناف پای کار نظام جمهوری اسلامی

او در ادامه اصناف را به عنوان یار دیرینه و پای کار انقلاب برشمرد و افزود: در هشت سال دفاع مقدس و دوران ویروس کرونا همواره اصناف با نظام جمهوری اسلامی همکاری داشته و این در حالی است که در زمان شیوع ویروس کرونا، بیشترین قشر آسیب دیده اصناف بودند.

کوهی بیان نمود: در شهرستان نایین دو هزار و ۳۵۰ واحد صنفی وجود دارد که از این تعداد ۴۰۱ واحدصنعتی و تولیدی ،خدمات فنی ۳۷۳ واحد ،تعداد واحد توزیعی ۸۲۱ واحد ، خدماتی ۲۴۱ واحد ، تعداد کل واحدهای صنفی ۲۱۸۴ واحد، هستند که یک هزار و ۵۰۰ نفر را مردان و ۶۷۵ بانوان تشکیل می‌دهند.

امیدکوهی با اشاره به حذف ترجیحی ارز ۴۲۰۰ گفت: برخی از تولیدکنندگان، تولیدکننده نبودند و دلال بودند که سهم تک تک ایرانی ها را دریافت می‌کردند و چیزی عاید مردم نمیشد این کار یک جراحی بزرگی بود که صورت گرفت .

جلوگیری از خام فروشی از اهداف دولت سیزدهم

امید کوهی با اشاره به تصویب احداث اولین شهرک تخصصی فراوری عناصر معدنی در نایین گفت: با توجه به ذخایر بالای مواد معدنی در شهرستان نایین وجود همچین شهرک صنعتی احساس می‌شد که بتوان از خام‌فروشی جلوگیری نمود و یکی از اهداف این دولت این است که از خام‌فروشی جلوگیری شود و فراوری عناصر معدنی را در نزدیک‌ترین مکان به معدن آن صورت داد.

او افزود: استفاده از پساب هدر رفته فاضلاب نایین بهترین گزینه برای استفاده در این کارخانه فرآوری است.

نزدیک به ۹ ماه بازرسی اصناف نبود /

کوهی با اشاره به اشتغال بالغ بر ۵ هزار نفر در اصناف گفت: نزدیک به ۹ ماه اتاق اصناف بازرسی وجود نداشت با پیگیری‌هایی که صورت گرفت بازرس اتاق اصناف مشغول به کار شد.

او در خصوص نظارت بر اصناف گفت: بهترین کاری که می‌تواند ما را در این مسیر موفق کند خود مردم هستند و  تاکنون تخلف و بسته شدن صنفی را نداشتیم .

 

عکس از یاسمن رضایی 

  • نویسنده : طاهره دهقانی