ضرورت نقش‌دهی به احزاب در جهت هدایت مردم در چهارچوب جهاد تبیین
ضرورت نقش‌دهی به احزاب در جهت هدایت مردم در چهارچوب جهاد تبیین
غلامرضا گفت: نقش‌دهی به احزاب و جریان‌های سیاسی در جهت تبیین راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری و هدایت مردم از جمله سیاستهای ستاد انتخابات می‌باشد

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین محمدرضا غلامرضا رییس ستاد انتخابات کشور در حاشیه همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سالن شهید بهشتی(رویش) دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نقش‌دهی به احزاب و جریان‌های سیاسی به بعنوان حلقه‌های میانی در جهت تبیین راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری و هدایت مردم و جامعه رای دهندگان از جمله سیاست‌های ستاد انتخابات در این دوره می‌باشد.

وی تصریح کرد: فارغ از این موضوع ما به دنبال ارتقای نقش و جایگاه احزاب در کشور تا هر اندازه ای که احزاب توانایی و ظرفیت داشته باشند، هستیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور یادآور شد: هفته گذشته طی جلسه‌ای که در تهران برگزار گردید، مقرر شد در قالب جلسات متعدد کارشناسی با احزاب بر روی سندی با عنوان سند تحول احزاب در وزارت کشور کار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه وزارت کشور نیز برای قانون نحوه فعالیت احزاب، آیین نامه‌ای را برای نقش‌آفرینی بیشتر احزاب تهیه کرده  تا با استفاده از ظرفیت قانون بیش از گذشته احزاب بتوانند نقش آفرینی موثر داشته باشند.

غلامرضا تاکید کرد: به‌دلیل وجود شرایط کرونایی در کشور بسیاری از احزاب نتوانستند طی ۲ سال گذشته مجامع خود را در مهلت‌های مقرر برگزار کنند و وزارت کشور آمادگی کمک و همکاری با احزاب را در این عرصه دارد و اگر طرح اصلاح قانون انتخابات تصویب شود، احزاب ملی و حتی اُستانی تا شهریور ماه می‌بایست مجامع خود را برگزار کنند.

گفتنی است: سومین همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات با حضور مدیران کل سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری،فناوری اطلاعات، فرمانداران و مسؤولان آموزش انتخابات استان‌های اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، قزوین، قم و مرکزی به میزبانی استانداری اصفهان روزهای ۱۳و ۱۴ تیر در اصفهان برگزار شد.