ظرف دو هفته آینده بسته پیشنهادی بازآفرینی شهری استان اصفهان تدوین و ارائه شود
ظرف دو هفته آینده بسته پیشنهادی بازآفرینی شهری استان اصفهان تدوین و ارائه شود
دکتر مرتضوی گفت: انتظار می‌رود ظرف دو هفته آینده بسته پیشنهادی استان اصفهان در حوزه بازآفرینی شهری تنظیم و به ستاد استانی ارائه شود

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، بیستمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان با حضور استاندار اصفهان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر اعضاء برگزار شد که در این جلسه دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان ضمن تأکید بر هدف‌گذاری تخصصی در بازآفرینی پایدار شهری گفت: هدف‌گذاری‌ در این حوزه بایستی چالشی باشد و منجر به پویایی سیستم شود از طرفی مأیوس کننده نباشد.

 وی اضافه کرد: در هدف‌گذاری بایستی بدنه هر سازمان نسبت به اهداف و رویکرد آن مجموعه امیدوار باشد از این رو هدف در بازآفرینی شهری تخصصی، کارشناسی شده و دست یافتنی باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به تأکیدات رییس جمهور مبنی بر احیای بافت ناکارآمد شهری، گفت: به اعتقاد ریاست جمهوری، بازآفرینی پایدار شهری از توسعه بی‌رویه شهر و تحمیل زیرساخت‌های جدید در مناطقی که زیرساخت وجود دارد جلوگیری می‌کند از این رو بازآفرینی شهری مورد تأکید است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: بسته پیشنهادی بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان بایستی جامعیت لازم را داشته باشد، اینگونه می‌توانیم با ارائه پیشنهادات کاربردی به سطح ملی شاهد جهش قابل توجهی در این حوزه باشیم‌.

وی ادامه داد: برای مثال می‌توانیم در این بسته برای زمین‌های رها شده در بافت فرسوده الزاماتی در نظر بگیریم تا مالکین اینگونه زمین‌ها به امر ساخت و ساز وارد شوند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: سطح ملی این پذیرش را از استان اصفهان دارد تا بتوانیم بسته پیشنهادی بازآفرینی پایدار شهری استان را به وزیر محترم راه و شهرسازی ارائه دهیم و مصوبات لازم را در شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور دنبال کنیم.

وی با تأکید بر ارائه بسته‌های تشویقی و تسهیلاتی برای عموم مردم جهت مشارکت در بازآفرینی پایدار شهری، بیان کرد: در این راستا می‌توانیم با در نظر گرفتن تعادل، تسهیلات و بازپرداخت تسهیلات بازآفرینی شهری را بر مبنای طرح نهضت ملی مسکن اما با نرخ بافت فرسوده ارائه کنیم.

مرتضوی ادامه داد: بسته رسانه‌ای مشخصی نیز توسط صداوسیما فراهم شود و به صورت مستمر با هدف تشویق و آگاهی بخشی مردم نسبت به بازآفرینی شهری در قالب گزارش‌های خبری و تلویزیونی برنامه‌های مؤثری تولید و منتشر شود، همچنین همایشی برای شهرداران استان در نظر گرفته و میثاق نامه‌ای تدوین شود تا با تمام قوای استان به بازآفرینی شهری ورود کنیم.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود ظرف دو هفته آینده بسته پیشنهادی استان اصفهان در حوزه بازآفرینی شهری تنظیم و به ستاد استانی ارائه شود.

دکتر مرتضوی در خصوص دستور جلسه دوم این نشست که به ارائه گزارش مدیر شعب بانک مسکن استان در خصوص تسهیلات بافت فرسوده اختصاص یافت، عنوان کرد: شرایط فعلی ارائه تسهیلات، پیشنهاداتی که می‌تواند محرک نوسازی در بافت فرسوده شود به مدیریت استان ارائه گردد تا در سطح ملی این موضوعات را دنبال کنیم.

  • نویسنده : طاهره دهقانی