شورای اطلاع رسانی استان می‌تواند موتور محرک اطلاع رسانی در جامعه را تقویت کند
شورای اطلاع رسانی استان می‌تواند موتور محرک اطلاع رسانی در جامعه را تقویت کند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: با همراهی رسانه می‌توانیم اندیشه‌های مردم را با واقعیت سازگار کنیم، شورای اطلاع رسانی استان می‌تواند موتور محرک اطلاع رسانی در جامعه را تقویت کند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در شورای اطلاع رسانی استان، بیان کرد: ارائه موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها در ابعاد مختلف به صورت مستمر، بهترین مدل اطلاع‌ رسانی است، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در نظر داشته باشند که برگزاری برنامه و اردوهای پیشرفت برای نشان دادن دستاوردها کفایت نمی‌کند بلکه بایستی به صورت کاربردی و با استفاده از رسانه مستمراً به آحاد جامعه منتقل کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اضافه کرد: از این رو دستگاه‌ها موظف هستند دستاورد و پیشرفت‌های خود را به صورت کاربردی با استفاده از رسانه به مردم منتقل کنند، روابط عمومی مسئول اطلاع‌ رسانی نیست بلکه ابزار و بستری است تا اطلاع رسانی را تسهیل کند و وظیفه اصلی اطلاع رسانی با رسانه‌ها است.

وی ضمن اشاره به مشکلات عدیده اصحاب رسانه، تصریح کرد: تأسف میخوریم که رسانه‌های بعضاً با سابقه تا حدی گرفتار مشکلات هستند که رغبت به فعالیت ندارند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بایستی این موضوع را بررسی و نتیجه را به شورای اطلاع رسانی استان منعکس کند، مصوبات خوبی هم در شورای اطلاع رسانی استان به تصویب می‌رسد که نیازمند همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است تا عملیاتی شود.

جان‌نثاری در خصوص اردوی راهیان پیشرفت نیز، عنوان کرد: در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، دانشگاه، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، زیرساخت‌های راه، آب، برق، گاز، ارتباطات، مسائل اجتماعی و فرهنگی، مسائل عبادی و رسانه متولیان موظف هستند سیر تحولی این مجموعه‌ها را از اول انقلاب تاکنون، مستند کنند و در این خصوص دستگاه‌ها مکلف شوند پیشرفت‌های مجموعه خود را با همکاری رسانه‌ها مستند کنند.

وی متذکر شد: اردوی پیشرفت تنها دیدن تحولات نیست بلکه باید مخاطب پیشرفت را به صورت واقعی لمس کند و بر آن باور داشته باشد و این مهم در استان اصفهان که رو به پیشرفت و توسعه است و دارای قدرت رسانه‌ای، افراد خوش فکر و خوش قلم است امکان پذیر خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: با همراهی رسانه می‌توانیم اندیشه‌های مردم را با واقعیت سازگار کنیم. شورای اطلاع رسانی استان می‌تواند موتور محرک اطلاع رسانی در جامعه را تقویت کند، مدیرانی که به خبرنگاران پاسخگو نیستند به شورای اطلاع رسانی استان دعوت شوند تا در خصوص ارتباط نامطلوب خود با اهالی رسانه پاسخگو باشند.

  وی افزود: دشمن می‌گوید مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند و انتخابات سردی خواهیم داشت اما طبق نظرسنجی‌ها شاهد مشارکت بسیار خوب مردم خواهیم بود، رسانه‌ها بالاخص رسانه ملی بایستی باعث شکست خود اکثریت پنداری دشمن شوند، دشمن تمام تلاش خود را کرد تا چشم همگان را بر راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن ماه ببندد در صورتی که پس از اغتشاشات شاهد باشکوه‌ترین حضور مردم در حماسه‌های ملی بودیم.

جان‌نثاری با بیان اینکه در مشارکت اصل بر حضور مردم است، بیان کرد: اگر اسیر دعواهای بیهوده شدیم اصل مشارکت را از دست می‌دهیم، دهیار محترم ما وظیفه دارد مردم را بسیج کند تا در انتخابات شرکت کنند و هیچ کس به اندازه یک دهیار این قدرت را ندارد زیرا شانه به شانه با مردم زندگی می کند.

وی خاطرنشان کرد: بایستی امروز مراقب موقعیت تاریخی خود باشیم و تلاش کنیم تا مشارکت در انتخابات بعنوان یک ضربه محکم به استکبار تلقی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان متذکر شد: اگر مسلمان هستیم، اگر ایرانی هستیم، اگر به هویت خود افتخار می‌کنیم و به امنیت و منافع ملی کشورمان علاقه مند هستیم بایستی کاری کنیم تا این انتخابات پرشورتر از همیشه برگزار شود، از این رو دهیاران سعی کنند مشکلات مردم را رفع و دستاوردهای نظام اسلامی و هویت ملی را برای همگان بازگو کنند.

وی افزود: اگر یادآوری دقیقی کنیم که چه بودیم و به کجا رسیدیم متوجه می‌شویم که بزرگترین دستاورد نظام اسلامی چیست، آمریکاییان در کشور ما «حق توحش» می‌گرفتند اما امروز مقابل نظام جمهوری اسلامی زانو می‌زنند و جرأت ندارند یک متر در خاک و فضای کشور ما وارد شوند.

جان‌نثاری تصریح کرد: در دوره پهلوی به دلیل ارتباط بسیار میان کشور ما و صهیونیسم، به حجاج ایرانی «اخ الیهود» می‌گفتند اما امروز پرچم مبارزه با استکبار بر دست نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: در همین اصفهان ما در بسیاری از مراکز بهداشتی، پزشک متخصص نبود و پزشک عمومی از هند، پاکستان، بنگلادش و امثال آن مردم ما را درمان می‌کردند، اما امروز به نقطه‌ای رسیدیم که گردشگر پزشکی از کشورهای مختلف پذیرش می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به اینکه ما از ذلت مقابل آمریکایی‌ها به عزت در دنیا رسیده‌ایم، گفت: البته مشکلات هم وجود دارد و مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما هویت اسلامی اصل دیگری است که دشمن می‌خواهد اصل نظام نباشد از این رو باید مراقب کلیت نظام باشیم، چگونه می‌توانیم جواب ۲۴۰ هزار شهید را بدهیم آنجایی که می‌گویند ما تکه تکه شدیم تا این نظام برای شما بماند.

وی با تاکید بر مشارکت در انتخابات گفت: دشمن برنامه‌ریزی دقیقی برای نظام ما دارد، اگر مشکل اصلی کشور ما اقتصاد و معیشت است چرا دشمن شعار زن زندگی و آزادی را سرمی‌دهد، دشمن می‌خواهد نظام از درون متلاشی شود، وقتی جوان مملکت بی‌غیرت شد دیگر نمی‌تواند در برابر استکبار ایستادگی کند.

جان نثاری در پایان با تأکید بر اینکه همه در برابر جمهوری اسلامی مسئول هستیم، گفت: دهیاری جایگاه کوچکی نیست، خواهر و برادر دهیار شما می‌توانید در دانه دانه رأیی که در صندوق آراء انداخته می‌شود نقش داشته باشد.

  • نویسنده : طاهره دهقانی