ترویج فرهنگ مهارت، کار و اشتغال پذیری در میان دانش آموزان نایینی
ترویج فرهنگ مهارت، کار و اشتغال پذیری در میان دانش آموزان نایینی
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نایین گفت: بازدیدهای میدانی دانش آموزان نایینی از کارگاه‌های آموزشی در راستای ترویج فرهنگ مهارت، کار و اشتغال پذیری صورت گرفت.

رضا پوربافرانی رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نایین در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آشنایی دانش آموزان به ویژه محصلین مقطع نهم با مشاغل و حرفه‌ها با فراهم آوردن زمینه بازدید میدانی از کارگاه‌های آموزشی و نیز برگزاری آموزش‌های کپسولی کوتاه در زمان بازدید است.

وی افزود: هدف از بازدیدهای میدانی کمک به فرآیند انتخاب صحیح و دقیق شغل آینده و به تبع آن انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاهی متناسب با علایق و رغبت‌های دانش آموزان است.

پوربافرانی تصریح کرد: این بازدیدها در راستای ترویج فرهنگ مهارت، کار و اشتغال پذیری جوانان با ارائه مطالب و محورهای اصولی در حین بازدید توسط کارشناس مشاوره مرکز و نیز مربیان کارگاه‌ها به دانش آموزان عزیز دبیرستان‌های منطقه انجام می‌شود.

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای نایین خاطرنشان کرد: آشنایی دانش آموزان با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اهداف آن، معرفی دوره‌های بخش دولتی و غیردولتی شهرستان، آشنایی با فرصت‌های شغلی موجود در سطح استان و شهرستان، راهنمایی دانش آموزان از لحاظ انتخاب مسیر آموزشی به شکل بهینه جهت ارتباط تحصیلات و علایق و استعدادهای فردی با شغل آینده و آشنایی محصلین متوسطه اول با انواع مشاغل موجود در منطقه و بازار کار شهرستان و استان از اهداف مهم این بازدیدهای میدانی است.

وی در پایان گفت: ۴۰ نفر از دانش آموزان دبیرستان شهید صادقی نایین از کارگاه‌های تاسیسات، تراشکاری، برق، سیم پیچی و اتومکانیک مرکز آموزش فنی و حرفه ای نایین بازدید کردند.

 

  • نویسنده : فاطمه محمدی