نمایشگاه جامع دهه وقف در اصفهان برپا می شود/ اعزام ۱۵۰ مبلغ به بقاع متبرکه استان
نمایشگاه جامع دهه وقف در اصفهان برپا می شود/ اعزام ۱۵۰ مبلغ به بقاع متبرکه استان
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: نمایشگاه جامع دهه وقف در استان مقدس حضرت زینب(س) اصفهان برپا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، ولی الله روان معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت دهه وقف در استان اصفهان اظهار داشت: این برنامه‌ها از دوم تا یازدهم مهرماه در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به نامگذاری روزهای دهه وقف در سال جاری افزود: شنبه ۲ مهر ماه همزمان با روز وقف به نام وقف، نقش رسانه در توسعه موقوفات و تکریم واقفین؛ یکشنبه ۳ مهر ماه همزمان با شهادت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن (ع)، وقف، ترویج معارف قرآن، عترت و مهدویت؛ دوشنبه ۴ مهر ماه وقف، تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین؛ سه‌شنبه ۵ مهر ماه همزمان با شهادت امام رضا (ع) وقف، امامزادگان، فرهنگ زیارت؛ چهارشنبه ۶ مهر ماه همزمان با آغاز ربیع‌الاول وقف، جهاد تبیین و نقش نظام اسلامی در صیانت از موقوفات؛ پنجشنبه ۷ مهر ماه وقف، سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیان خانواده؛ جمعه ۸ مهر ماه وقف، نقش مردم در مدیریت و احیاء موقوفات و بقاع متبرکه؛ شنبه ۹ مهر ماه وقف، خدمات بهداشتی درمانی و گسترش سلامت جامعه؛ یکشنبه ۱۰ مهر ماه وقف، خدمات فرهنگی اجتماعی به جوامع بشری و دوشنبه ۱۱ مهر ماه به نام وقف، موسسات خیریه، توسعه مشارکت‌های مردمی نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان قاعده برپایی نمایشگاه جامع دهه وقف در حرم مطهر زینبیه اصفهان افزود: سعی داریم این نمایشگاه را از دوم تا یازدهم مهرماه فعال نگه داریم.

وی ادامه داد: معرفی بقاع و موقوفات شاخص استان اصفهان از جمله بخش‌های این نمایشگاه است.

حجت‌الاسلام روان با بیان اینکه ارائه عملکرد اوقاف در حوزه های مختلف دیگر موضوعات قابل توجه در نمایشگاه جامع دهه وقف است، گفت: اجرای نیات موقوفات، فعالیت های عمرانی در بقاع متبرکه و امامزادگان، خدمات اجتماعی و فرهنگی هر کدام در غرفه جداگانه به نمایش در می‌آید.

وی با بیان اینکه بخشی از نمایشگاه جامع دهه وقف به معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات اختصاص دارد، ابراز داشت: بنا داریم در این نمایشگاه سرمایه‌گذاری‌های موفق در بقاع از جمله راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی را در معرض دید عموم مردم قرار دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نمایش آثار تاریخی، هنری، علمی و پژوهشی و یک سری از وقف نامه‌های موجود شاخص را از دیگر برنامه‌های نمایشگاه جامع دهه وقف در اصفهان اعلام کرد و افزود: راه‌اندازی غرفه ویژه کودکان و نوجوانان و همچنین غرفه اشتغال و کارآفرینی و حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان در بقاع متبرکه نیز در این نمایشگاه مورد توجه است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش یاوران وقف در آستان مقدس حضرت زینب(س) در اصفهان گفت: این همایش ۱۰ مهرماه به منظور تجلیل از واقفان نمونه، خیران، متولیان، کارمندان اوقاف و امور خیریه، خادمان، هیئت امنای بقاع متبرکه و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ولی الله روان با بیان اینکه تبلیغات و اطلاع رسانی سومین رکن از برنامه‌های دهه وقف پیش‌بینی شده است، افزود: برای این امر تبلیغات محیطی،اطلاع رسانی از رسانه ملی و شبکه اصفهان، حضور در برنامه‌های گفتگوی خبری، پخش تیزرهای تبلیغاتی اوقاف سیمای اصفهان را در دستور کار داریم.

وی راه اندازی ایستگاه‌های همه واقف باشیم در بقاع متبرکه استان اصفهان را از دیگر برنامه‌های دهه وقت اعلام کرد و افزود: دیدار با ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و غبارروبی بقاع متبرکه نیز در این ایام در دستور کار است.

معاون فرهنگی اجتماعی در کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی و صنفی در راستای ترویج فرهنگ وقف، افزود: به احتمال زیاد در این دهه، وقف های جدید ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه با هماهنگی با ستاد اقامه نماز جمعه ادارات شهرستان ها و همچنین مدیر کل استان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه به ایراد سخن می پردازند، ادامه داد: همچنین برپایی محافل انس با قرآن با دعوت از اساتید این حوزه در دستور کار برنامه های دهه وقف در استان اصفهان قرار دارد.

حجت الاسلام ولی الله روان اضافه کرد: همچنین یکی از زنگ های انشا در مدارس به عنوان زنگ وقت نامگذاری خواهد شد و دانش آموزان با وقف آشنا می شوند.

به تجلیل از مدافعان سلامت در دهه وقت در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: ترجیح ما تجلیل از کادر درمانی است که در مراکز نگهداری بیماران مبتلا به کرونا خدمت می کنند.

وی افزود: اعزام ۱۰۰ مبلغ بومی و پنجاه مبلغ اعزامی از قم به بقاع متبرک استان اصفهان از دیگر برنامه‌های دهه وقف است.

  • نویسنده : فاطمه محمدی محمدی