روستای کجان ، غرق در عزای دخت نبی اکرم(ص)
روستای کجان ، غرق در عزای دخت نبی اکرم(ص)
هم زمان با ایام سوگواری الگوی عبادت و بندگی ، روستای کجان غرق در عزای حضرت زهرا سلام الله علیها شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن حسینی پناه در این مراسم گفت: مهمترین ویژگی که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از آن برخوردار بودند و موجب محبوبیت ایشان در عالم و نفوذ در دل شیعیان شدند ، عبودیت خداوند متعال و بندگی محض بود .

حسینی پناه در اهمیت عبادت و بندگی خالصانه حضرت زهرا (س) افزود : رسول گرامی اسلام در حق آن حضرت فرمودند:رضای او رضای خداست و خشم او خشم خدا و از جمله ویژگی هایی که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به این مقام رسانده عبودیت و بندگی محض خداوند متعال است .

حسینی پناه حضرت زهرا سلام الله علیها را الگو خوانده و گفت : الگو گرفتن از نقش های بانوی دو عالم در جامعه ما هنوز نیازمند توجه بیشتر است و یکی از مهم ترین نقش های آن حضرت مادر بودن است که دراینجا اهمیت نقش مادری را باید بیش از پیش دریابیم ، به خصوص مادران و زنان باید تلاش کنند این نقش را از حضرت فاطمه الگو بگیرند.

او در پایان گفت : همیشه جامعه با نقطه مطلوب فاصله دارد و همه دست‌اندرکاران باید تلاش کنند چه آنهایی که موعظه آنها اثر دارد و چه مسئولین جامعه به ویژه مسئولین فرهنگی باید تمام توان خود را برای رسیدن به یک جامعه فاطمی بگذارند .

قاسمی ، فعال فرهنگی نیز گفت : ما در حکومت اسلامی زندگی می‌کنیم و مردم کشور ما مردم متدین هستند ، حتی افرادی که امروز به واسطه تهاجم رسانه های فرهنگی اوضا زندگیشان کمی تغییر کرده است ،وجود و طنیتشان با اسلام ، اهل بیت و شهدا همسوست .

او افزود : امت اسلامی ما سبک زندگیشان را با حضرت زهرا و اهل بیت تنظیم کرده اند اما یک بخش هایی داریم که تهاجم فرهنگی به خانه ها ، محل زندگی و کسب و کار مردم ، رسوخ پیدا کرده و افکار جوانان ما را تحت تاثیر خودش قرار داده است.

قاسمی در پایان گفت : در حوزه نظارت اجتماعی ، مسئولین باید به خانواده‌های ما مشورت های فرهنگی بدهند که آنها بتوانند مسیر درست زندگی را پیدا ‌کنند و همگی کمک کنند تا فرزندان ما فرزندان واقعی حضرت زهرا سلام الله علیها باشند ،

 

  • نویسنده : خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین