درخشش «صدای نایین» در هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اصفهان
درخشش «صدای نایین» در هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اصفهان
در اختتامیه هشتمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان اصفهان، حمیدرضا پوربافرانی در بخش مستند و نازنین زهرا دهقانی در بخش پادکست حائز رتبه شدند.

سرهنگ محسن شکیب فر رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، گفت: آیین اختتامیه جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اصفهان با عنوان ‘ابوذر’ با معرفی نفرات برتر، امروز پنجشنبه در سالن همایش‌های صدا و سیما مرکز اصفهان برگزار شد.

او افزود: این جشنواره با هدف تبیین نقش مهم و تاثیرگذار رسانه در آگاهی بخشی به قشرهای مختلف مردم از اخبار و واقعیت‌های موجود در جامعه و همچنین بزرگداشت خانواده شهدای مُدافع حرم برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان بیان نمود: جشنواره ابوذر در قالب تیتر، مصاحبه، یادداشت تحلیلی- تبیینی، گزارش خبری – تحلیلی و عکس، اینفوگرافی، پادکست، موشن گرافی، با موضوعات گفتمان انقلاب اسلامی، امر به ‌معروف و نهی از منکر، نقش رسانه‌ها و فضای مجازی(آسیب‌شناسی، فرصت‌ها و چالش‌ها)، ایثار و شهادت، اقتصاد مقاومتی، استکبارستیزی و دشمن‌شناسی، ترویج فرهنگ نماز، حجاب و عفاف برگزار شد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، منصور گلناری در این مراسم گفت: فعالان رسانه‌ای باید در تولید محتوا با رویکرد مطالبه‌گری، به سوژه‌های خلاقانه، نگارش صریح و جذاب و تداوم پیگیری مجدانه مطالبه‌های بحق، اهتمام بیشتری داشته باشند.

او ادامه داد: بدون شک علاوه بر آموزش اصول نگارش رسانه‌ای، لازم است در باره اصول و روش‌های خلاقانه و صحیح مطالبه‌گری و تولید افزون‌تر اینگونه مطالب، مدیران رسانه‌ها و مسوولان ذیربط، برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری انجام دهند.

مسوول هیأت داوران هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اصفهان اظهار داشت: هیأت داوران این جشنواره آثار دریافتی را با دقت و رعایت اصول بی‌طرفی و بهره‌گیری از معیارهای علمی و فنی ارزیابی کردند و همه تلاش خود را در این زمینه مصروف داشتند.

او خاطرنشان کرد: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره هشتم، گرچه از لحاظ تعداد نشان دهنده همه ظرفیت رسانه‌ای استان نیست اما از لحاظ کیفی بویژه در بخش گزارش، مصاحبه، تیتر، مقاله‌نویسی و اینفوگرافیک قابل تامل بود و از توانمندی قلم بدستان این حوزه حکایت داشت.

گلناری در عین حال تصریح کرد: نحوه برگزاری جشنواره‌ها در استان اصفهان نیاز به آسیب شناسی فرهنگی دارد.

او خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که در این جشنواره مقام کسب کرده‌اند نیز تا لحظه آخر در محل برگزاری آن حاضر نمی‌شوند که این نوعی آسیب برای این رویداد رسانه‌ای محسوب می‌شود.

مسوول هیأت داوران هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گفت: عده ای پای ثابت جشنواره‌ها هستند اما بسیاری از افراد در این صحنه حضور ندارند یا امکان حضور آنها فراهم نمی‌شود اما در جشنواره ابوذر این فرصت از طریق اطلاع رسانی فراگیر برای همه فراهم شده بود.

او بیان کرد: مسؤولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید با دعوت از برگزارکنندگان جشنواره‌ها، در این زمینه آسیب شناسی انجام دهند که چرا امروز به جایی رسیده‌ایم که برای برگزاری جشنواره در سالنی با ظرفیت ۲۵۰ نفر تنها حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر حضور پیدا کرده‌اند.

گلناری خاطرنشان کرد: کسانی که پای ثابت جشنواره‌ها هستند تاکنون آنقدر جایزه و مقام کسب کرده‌اند که دیگر میلی به دریافت اینگونه هدایا ندارند.

مسؤول هیأت داوران هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اصفهان با اشاره به ارسال حدود ۶۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره گفت: انتظارها خیلی بیشتر از این رقم بود و البته ۱۱۱ نفر هم در جشنواره شرکت داشتند که به نسبت عدد خوبی است.

به گفته او، فعالان رسانه‌ای در استان اصفهان با داشتن ۱۴ روزنامه و تعداد بسیاری نشریات سراسری و پایگاه خبری باید در این عرصه خیلی بیشتر فعالیت کوشا باشند.

این جشنواره به همت بسیج رسانه‌ و سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان برگزار شده است.

نتایج برگزیدگان به شرح زیر است:

بخش گزارش خبری: 

-مرضیه علی‌عسگری

-دریا قدرتی‌پور

-زهرا فرجی

بخش عکس: 

-صادق بصیرت

-حمیدرضا نیکومرام

-مهدی لطفی

بخش تیتر: 

-دریا قدرتی‌پور

-سیده پروین امامی

-بهار یوسفیان

بخش یادداشت‌: 

-مریم قمریان

-زهرا نصیری

-محبوبه جعفری-معصومه طاهری

بخش گزارش مکتوب: 

-مهری فروغی

-فاطمه کاویانی

-عاطفه علیان

بخش پادکست: 

-لیلا عسگری

نازنین زهرا دهقانی از پایگاه خبری صدای نایین 

موشن گرافی: 

-مهدی ملک احمدی

-احسان تاکی

-علیرضا حبیبی

بخش مصاحبه: 

-آسیه دهباشی

-زینب تاج‌الدین

-زهرا فرجی

بخش اینفوگرافیک: 

-پژواک بهرامی

-علیرضا مظاهری

-سامان پرهام

گزارش ویدئویی: 

-حسین کشکولیان

-مهدی ملک‌احمدی

-مهران عمرانی

مستند:

حمیدرضا پوربافرانی از پایگاه خبری صدای نایین 

-صدیقه رستاقی

جایزه سرباز وطن: 

-فاطمه طایی

  • نویسنده : فاطمه محمدی