۷۴ درصد قربانیان چهارشنبه سوری، کمتر از ۱۸ سال سن دارند
۷۴ درصد قربانیان چهارشنبه سوری، کمتر از ۱۸ سال سن دارند
آمارهای ثبت شده در مرکز مدیریت و کنترل بحران سازمان اورژانس کشور حاکی از افزایش قابل توجه تعداد آسیب‌دیدگان است و نکته دردناک‌تر اینکه 74 درصد از قربانیان این حوادث، کودکان و نوجوانان هستند.

۷۴ درصد قربانیان چهارشنبه سوری، کمتر از ۱۸ سال سن دارند 

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، به نقل از رابط عمومی سازمان اورژانس کشور؛ چهارشنبه سوری یکی از جشن‌های کهن ایرانی است که همه ساله در شب آخرین چهارشنبه سال، با هدف گردهمایی خانواده‌ها و تجدید و تحکیم دوستی‌ها برگزار می شود.

اما این مراسم باستانی در سال‌های اخیر از پیشینه خود فاصله گرفته و با ورود مواد محترقه و منفجره خطرناک در حال تبدیل شدن به یک جنگ خیابانی است که هر ساله علاوه بر ایجاد خسارات هنگفت مالی، منجر به آسیب‌های روانی و جسمی، قطع عضو و معلولیت و حتی مرگ تعداد زیادی از هموطنانمان می‌شود.

چهارشنبه

چهارشنبه

متأسفانه آمارهای ثبت شده در مرکز مدیریت و کنترل بحران سازمان اورژانس کشور حاکی از افزایش قابل توجه تعداد آسیب‌دیدگان است و نکته دردناک‌تر اینکه ۷۴ درصد از قربانیان این حوادث، کودکان و نوجوانان هستند.

پیشگیری از این موارد نیازمند یک عزم عمومی و مشارکت همه سازمان‌ها و نهادهای ذیربط و حضور مسئولانه یکایک افراد جامعه است؛ اما مهمتر از همه اینها مراقبت دلسوزانه پدرها و مادرها در چارچوب همراهی صمیمانه و دوستانه با کودکان و نوجوانان است.

ایام پایانی سال بوده و مسلما هر کدام از ما به شدت مشغول گرفتاری‌های روزمره و شغلی هستیم اما حقیقتا صرف یک ساعت در روز برای همراهی با اعضای خانواده، برای بازی و تفریح، برای تماشای یک فیلم یا هر چیزی که کمک می‌کند اوقات خوشی را در کنار هم بگذرانیم، غیر ممکن نیست.

آمارها نشان می‌دهند که همین امروز، نزدیک به ۵۰ نفر به دلیل مصدومیت ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال در بیمارستان بستری هستند. یادمان باشد صرف یک ساعت در روز برای بازی و شادی با کودکان، بهتر از این است که مجبور شویم روزها را در بیمارستان و در کنار تخت کودکانمان بگذرانیم.