ثبت نام بیش از ۳۰۰۰ نفر در ادوار برگزاری جشنواره ملی «فَردُخت» کاشان
ثبت نام بیش از ۳۰۰۰ نفر در ادوار برگزاری جشنواره ملی «فَردُخت» کاشان
دبیر اجرایی رویداد ملی «فَردُخت» از ثبت نام بیش از سه هزار خیاط و طراح لباس طی چهار سال گذشته در جشنواره ملی «فردخت» خبر داد

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، محمد رضا نجفی در آیین آغاز به کار و رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری و دانش بنیان «فَردُخت» کاشان، گفت: این جشنواره که به صورت فرهنگی و هنری است، یکی از رویدادهای مهم و با هویت در سطح کشور است.

وی با بیان این که در طول چهار سال گذشته بیش از سه هزار نفر در این رویداد ملی ثبت نام کرده‌اند، افزود: از این میان حدود ۶۰۰ نفر اهل و ساکن کاشان و مابقی از دیگر مناطق ایران بوده‌اند.

دبیر جشنواره ملی فرهنگی، هنری و دانش بنیان «فَردُخت» با اشاره به این که چهارمین دوره جشنواره امسال در آذرماه برگزار خواهد شد، ادامه داد: چهارمین دوره جشنواره در سه بخش «اثر»، «طرح» و «دانش بنیان» اجرایی می‌شود.

دبیر اجرایی رویداد ملی «فَردُخت» با اشاره به اهمیت بحث پوشش، خاطرنشان کرد: در بخش «اثر»، تمرکز با محوریت مانتو اجتماع است.

نجفی با اشاره به این که موضوع بخش «طرح»، طرح لباس‌های مردانه و زنانه است، خاطر نشان کرد: در بخش «دانش بنیان» هم پژوهشگران در چهار موضوع هویتی، بومی، تاریخی و ملی فعالیت خواهند داشت.

گفتنی است، چهارمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری و دانش بنیان «فَردُخت» کاشان با موضوع دوخت مانتو اجتماع، طراحی کالکشن خانواده و پژوهش در سه سطح ویژندها، آزاد، دانشجویی و دانش‌آموزی به دبیری محمدرضا نجفی اجرا می‌شود و آخرین مهلت ثبت‌نام در این رویداد ۳٠ مهر ماه و زمان تحویل آثار تا ۱٠ آذر ماه سال جاری اعلام شده است.