حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدن
حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدن
احمد مقیمی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سومین جلسه‌ی شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدن حضور یافت

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، در ابتدای جلسه حجت الاسلام سیاوشی امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدن ضمن تسلیت شهادت حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه زیر بنای هر تغییر و تحول فرهنگ است، گفت: اگر با انجام کارهای فرهنگی توانستیم بحث ناهنجاری‌ها و طلاق را کاهش دهیم، مشخص است فرهنگ سبک زندگی سالم را ترویج داده‌ایم.

وی افزود: فرهنگ ارتباط مستقیمی با تربیت دارد و خروجی کار فرهنگی پرورش نخبگانی است که بتوانند از ظرفیت موجود استفاده کنند.

امام جمعه شهرستان فریدن خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ در تمام حوزه‌های نیاز مردم برطرف شود دیگر نخواهیم دید که بسیاری از مردم در حاشیه استان مهاجرت داشته باشند و این به خاطر ضعف مدیریت دولت‌هاست که دچار آسیب‌های اجتماعی از جمله مهاجرت به کلانشهرها هستیم.

وی ادامه داد: ما زمینه.ای را باید فراهم کنیم تا مردم در همین شهرستان بتوانند درحوزه‌های مختلف فرهنگ فعالیت داشته باشند و یکی از کارهایی که باید به صورت جدی دنبال شود ایجاد قرارگاه محرومیت‌زدایی است تا یک هم افزایی جهت پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی، هنری، کانون‌های مساجد، رسانه، گفتمان و مشاوره ایجاد اشتغال کنیم و آن را هدایت کنیم و بتوانیم نتیجه خوبی از آن بگیریم، ما دارای ظرفیت‌های بالایی در شهرستان هستیم که در حال هدر رفتن است و کار فرهنگی نیاز به امکانات دارد.

مقیمی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهرستان فریدن با اشاره به اینکه بعضی مطالبی که در این جلسه عنوان می گردد متکی به بحث وزارت ارشاد نیست و از سایر ارتباطات‌مان در استان و کشور بنا داریم استفاده کنیم و بتوانیم قدمی برداریم، گفت: بحث مهاجرت معکوس بسیار مهم است و اقدامات جدی هم در زمینه‌ی آن انجام شده است .

وی افزود: اگر دوستان در اینجا پای کار باشند با بانک رسالت صحبت شده و آمادگی سرمایه گذاری دارد مشروط به اینکه افرادی که در کلان شهرها هستند حاضر باشند به اینجا برگردند تا برایشان زمین و مسکن تهیه شود .

مقیمی تصریح کرد: اگر در شهرستان زمینه.اش وجود داشته باشد در اولین فرصت با حضور مسئولان شهرستان و فرماندار، اوقاف و شهرداری و رئیس بانک رسالت جلسه‌ی مشترکی برگزار خواهیم کرد.

وی اضافه کرد : همچنین باید یک جلسه عملیاتی برای مهاجرت معکوس برگزار شود که البته این قضیه ارتباط مستقیم با ارشاد ندارد.

مقیمی در خصوص قرارگاه محرومیت‌زدایی بیان کرد: با توجه به اینکه حوزه انتخابی چهار شهرستان یکی است و نماینده محترم شهرستان آمادگی خدمت.رسانی به مردم شهرستان را دارد و مسئولان شهرستان از تعامل خوبی برخوردار هستند، پیشنهاد خوبی است که یک انسجام و یک اتفاق خوب برای رسیدگی به منطقه به صورت متمرکز انجام شود.

وی ادامه‌ داد: اگر کسانی که متولی هستند آمدند، مشارکت اتفاق می‌افتد، قولی گرفتیم که اگر زمین برای زیرساخت فرهنگی منطقه تأمین شود بنیاد برکت نیز مساعدت می‌کند.

شایان ذکر است سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدن با حضور اعضا صبح ۱۵ آبان ماه در محل فرمانداری شهرستان فریدن برگزار شد.