بسیج یک فرهنگ متعالی، یک مکتب و یک تفکر است
بسیج یک فرهنگ متعالی، یک مکتب و یک تفکر است
امام جمعه خوروبیابانک گفت: بی‌شک بسیج یک فرهنگ متعالی، یک مکتب و یک تفکر بوده که بر اساس ارزش‌های اسلامی و انسانی شکل گرفته است و رمز موفقیت بسیج این است که ثمره اتحاد و اعتبار میلیون‌ها انسان‌های قهرمان است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، حجت‌الاسلام محمدحسین رمضانی، امام‌ جمعه شهرستان خوروبیابانک در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز، ضمن تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، اظهار کرد: بی‌شک بسیج یک فرهنگ متعالی، یک مکتب و یک تفکر بوده که بر اساس ارزش‌های اسلامی و انسانی شکل گرفته است و رمز موفقیت بسیج این است که ثمره اتحاد و اعتبار میلیون‌ها انسان‌های قهرمان، دلیر و آزاده است.

وی افزود: بسیج ملتی بوده که در بینش عمیق امام خمینی (ره) اصلی‌ترین بخش و بدنه جامعه اسلامی را تشکیل داده و ضامن سعادت کشور است.

رمضانی با اشاره به مجموعه کلام امامین انقلاب که برگرفته از رهنمودهای انسان‌ساز است، بیان کرد: بسیج اعتصام جمعی به حبل الله بوده که دستور خدا است و این نشان می‌دهد که چنگ زدن به ریسمان الهی موفقیت، همت و خرد جمعی را می‌طلبد.

امام جمعه خوروبیابانک تصریح کرد: بسیجی رنگ خدا پذیرفتن است و چه رنگی بهتر از رنگ خدا و بسیج مصداق کلمه طیبی است که همچون درخت زنده و بالنده در حال رشد است و کنایه از اینکه بسیج و بسیجی رکورد ندارد و بی‌روح، بی‌حرکت و بی‌ثمر نیست.

وی اضافه کرد: بسیجی از هر نظر پاک و مطهر بوده و ظاهر و باطن بسیجی آراستگی است و بسیج دارای ریشه مستحکم بوده یعنی ریشه‌ای قوی که سرچشمه در توحید و ایمان دارد و از گزند بدی‌ها در امان است.

افق دید و عمل بسیجی محدود به یک نقطه نیست

رمضانی با تأکید بر اینکه شاخه‌ها و ثمره این شجره طیبه محدود نیست و بر بلندای آسمان برافراشته است، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که افق دید و عمل بسیجی محدود به یک نقطه نیست و حتی افق دید بسیجی محدود به این دنیا بوده و مآوراء را نگاه می‌کند.

امام جمعه خوروبیابانک با اشاره به اینکه این درخت پر ثمر است و هر زمان ثمره می‌دهد، اظهار کرد: بسیجی شجاع و دارای ثبات قدم است و هرکس تفکر بسیجی داشته باشد، قطعاً دست برتر را دارد اما به شرطی که ایمان خود را حفظ کند.

وی ادامه داد: بسیجی هرگز خستگی پذیر نیست چرا که امید به وعده الهی دارد و بسیج نماد استقامت و پایداری در برابر دشمن است و آمادگی همیشگی برای جان‌فشانی دارد.

مهم‌ترین شاخصه بسیجی این است که تابع فرمان ولایت است

رمضانی بیان کرد: مهم‌ترین شاخصه بسیجی این است که تابع فرمان ولایت است و از ولایت فقیه جلو با عقب نمی‌افتد که بسیجی اگر تبعیت از ولایت می‌کند در راستای پیروی از خدا است و بسیجی به این مقدار از رشد عقلانی رسیده است که اگر خدمتی و تلاشی می‌کند و اگر تبعیت و احترام دارد نه بخاطر ترس است بلکه به دلیل بزرگی او بوده و ریشه در معرفت او دارد.

امام جمعه خوروبیابانک خاطرنشان کرد: رسالت بسیج فقط نظامی نیست و رسالت های بسیار گسترده و عظیمی همچون کار فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، سیاسی، دفاعی و سازندگی را شامل می‌شود.

وی افزود: عرصه بسیج یک عرصه عمومی است و مختص یک قشر و یا موقعیت جغرافیایی یا زمان خاصی نیست بلکه بسیجی در همه عرصه‌ها، مکان‌ها زمان‌ها و قشرها حضور و ریشه دارد، لذا این فرهنگ متعالی مختص ایران اسلامی نیست چرا که اسلام یک دین جهان شمول و گسترده است.

رمضانی گفت: مقام معظم رهبری ابراز داشتند که هفته بسیج در حقیقت فرصتی برای ارائه حرکت عظیمی بوده که به وسیله امام بزرگوار راحل، در این کشور پایه‌گذاری شده است و این حرکت، در این منطقه اسلامی و دینی، برای دیگر ملت‌ها هم الگو و سرمشق خواهد شد‌.

امام جمعه خوروبیابانک تصریح کرد: این موضوع محقق شده است و می‌بینیم که با این جنایات دیوانه‌واری که رژیم صهیونسیتی انجام می‌دهد، کوس رسوایی او به صدا درآمده است و تمام مردم آزادی‌خواه و تحول‌خواه جهان بر علیه جنایات ظالمانه صهیونیستی و همچنین در حمایت از مظلوم در راستای ترویج عدالت محوری بسیج شده‌اند.

وی در پایان تأکید کرد: سیل حضور مردم آزادی‌خواه جهان در صحنه، وجود نحس و نکبت بار رژیم غاصب کودک کش صهیونیستی را از لوح وجود این زمین پاک خواهد کرد.

  • نویسنده : فاطمه محمدی