«حمید لبخنده» درگذشت
«حمید لبخنده» درگذشت
صدای نایین/حمید لبخنده هنرمند شناخته شده عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون عصر شنبه ۱۸ دی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر پایگاه خبری صدای نایین، حمید لبخنده عصر روز شنبه ۱۸ دی درگذشت. او را بیش از همه با ساخت سریال‌هایی چون «در پناه تو» و «در قلب من» به یاد می‌آوریم.

لبخنده علاوه بر تلویزیون در سینما و تئاتر هم فعال بود و کارهایی چون «آبی» در سینما و «سوءتفاهم» در تئاتر را روی پرده و صحنه برده بود.

او از شاگردان حمید سمندریان بود و بعد از درگذشت سمندریان و هما روستا، مدیریت آکادمی سمندریان را به عهده گرفت.

نیما لبخنده فرزند حمید لبخنده هنرمند شناخته شده عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون با تأیید این خبر گفت: پدر چندی پیش تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و بعد از بستری بودن در بیمارستان به منزل منتقل و بستری شد. متأسفانه ایشان به دلیل عوارض ناشی از عمل جراحی، عصر روز شنبه ۱۸ دی چشم از جهان فروبست.

وی درباره زمان برگزاری مراسم خاکسپاری این هنرمند فقید افزود: به زودی زمان مراسم اعلام می‌شود.

حمید لبخنده متولد سال ۱۳۳۰ در اهواز فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. وی از جمله شاگردان زنده‌یاد حمید سمندریان بود و بعد از درگذشت سمندریان و همچنین زنده‌یاد هما روستا، مدیریت آکادمی سمندریان را عهده‌دار شد.

لبخنده در عرصه فیلمسازی نیر به غیر از تولید سریال‌های ماندگاری همچون چون «در پناه تو» و «در قلب من»؛ فیلم سینمایی «آبی» را نیز در تجربیات سینمایی خود به ثبت رساند.

پایگاه خبری صدای نایین درگذشت این هنرمند را به خانواده ایشان تسلیت می‌گوید.

  • نویسنده : گروه فرهنگ و هنر