برپایی نمایشگاه صنایع دستی در منطقه پنج استان اصفهان
برپایی نمایشگاه صنایع دستی در منطقه پنج استان اصفهان
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان نایین به عنوان منطقه پنج استان اصفهان خبر داد.

محمود مدنیان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، بیان کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر با همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بسیج هنرمندان سپاه پاسداران، جشنواره صنایع دستی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با هدف حفظ و انسجام هنرمندان و گسترش رشته‌های هنری خصوصاً صنایع دستی در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری اجرا می‌شود که در مرحله اول نمایشگاه صنایع دستی را برپا کرده‌ایم.

مدنیان تصریح کرد: طبق فراخوانی که هفته قبل اعلام کردیم، آثار برتر هنری و صنایع دستی هنرمندان شناسایی شده و اکنون در نمایشگاه توسط داوران و کارشناسان انتخاب می‌شوند که آثار برتر مورد تشویق قرار گرفته و برای نمایشگاه استانی ارسال می‌شوند.

وی ادامه داد: در مرحله اول این نمایشگاه به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود که استان اصفهان به پنج منطقه تقسیم شده و شهرستان نایین به عنوان مرکزیت منطقه پنج قرار دارد و شهرستان‌های اردستان و خوروبیابانک به عنوان زیر مجموعه در این برنامه شرکت می‌کنند.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نایین در پایان گفت: نمایشگاه صنایع دستی شهرستان نایین به مدت ۱۰ روز برپا است که ۱۵۰ اثر از اردستان، ۱۰۰ اثر از خوروبیابانک و حدود ۱۵۰ اثر از نائین از طرف بیش از هفتاد هنرمند در این برنامه به نمایش و فروش گذاشته شده است.