اعزام بیش از ۳۸ هزار زائر پیاده‌روی اربعین از پایانه‌های مسافربری اصفهان
اعزام بیش از ۳۸ هزار زائر پیاده‌روی اربعین از پایانه‌های مسافربری اصفهان
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: از اواخر مردادماه تا دهم شهریورماه سال جاری بیش از ۳۸ هزار نفر زائر پیاده‌روی اربعین از طریق پایانه‌های کاوه، صفه و جی به چهار مرز زیارتی کشور اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، ابوالفضل توکلی، مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان اظهار داشت: طی پنج ماه گذشته بالغ بر سه میلیون و ۶۳۸ هزار مسافر درون‌شهری و برون‌شهری شامل بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای سفر درون‌استانی و بیش از دو میلیون و ۴۳۸ هزار و ۶۰۰ نفر برای سفر برون‌استانی توسط پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان جابه‌جا شدند.

وی با بیان اینکه در پنج ماه گذشته، بیشترین سفرهای برون‌استانی به شهرهای تهران، شیراز، مشهد، اهواز و ایذه، شهرکرد، یزد، زاهدان و کرمان انجام شده است، افزود: تعداد کل شرکت‌های مسافربری شهرداری اصفهان ۴۵ شرکت در پنج پایانه کاوه، صفه، جی، زاینده‌رود، صمدیه است که روزانه تعداد زیادی از مسافران درون و برون‌استانی را جابه‌جا می‌کنند.

توکلی با اشاره به مهیا شدن مقدمات اعزام زائران پیاده‌روی اربعین از مردادماه جاری توسط، خاطرنشان کرد: طی جلساتی که با مسئولان اداره کل راهداری برگزار شد، موضوع کمبود اتوبوس‌های مسافربری در طول رفت و برگشت زائران از اصفهان به مرزهای جنوبی مطرح شد و برنامه‌ریزی اعزام صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری اصفهان یادآور شد: جهت ارائه خدمات شایسته به مسافران از ظرفیت اتوبوس‌های شرکت فولاد مبارکه و ذوب‌آهن نیز جهت انتقال زائران استفاده شد.

وی با اشاره به اینکه سفرهای اربعین حسینی با اعزام نیروی‌های خدمه به مرزهای جنوبی کشور برای آماده‌سازی موکب‌ها از ۲۷ مردادماه سال جاری آغاز شد، اضافه کرد: از ابتدای شهریورماه به‌طور جدی متقاضیان پیاده‌روی اربعین روزانه از سه پایانه کاوه، صفه و جی به مرزهای جنوبی کشور اعزام شدند.

توکلی با تاکید به اینکه آمار افراد اعزامی فقط مربوط به سه پایانه مسافربری اصفهان است، خاطرنشان کرد: از اواخر مردادماه جاری تا دهم شهریورماه ۳۸ هزار و ۳۶۴ نفر زائر پیاده‌روی اربعین با بیش از یک هزار و ۵۶۲ سرویس به چهار مرز زیارتی کشور اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: از ۲۷ مردادماه تا پنجم شهریورماه جاری، ۱۶ هزار و ۶۴۴ مسافر با ۷۰۷ سرویس از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان به مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی اعزام شدند.

وی بیان کرد: آمار سفر اعزام زائران اربعین حسینی شهر اصفهان از ابتدای روز یکم تا دهم شهریورماه از محل پایانه‌ جی، ۴۹ سرویس با یک هزار و ۲۱۶ مسافر به مرز مهران گزارش شده است.

توکلی ادامه داد: از روز چهارم تا دهم شهریورماه جاری ۶۳۰ سرویس با ۱۶ هزار و ۸۹۹ نفر مسافر از پایانه کاوه و ۱۷۶ سرویس ۳ هزار و ۶۰۵ نفر از محل پایانه صفه به مرزهای چذابه، شلمچه و مهران اعزام شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه در صورت نیاز از اتوبوس‌های شرکت‌ها نیز استفاده می‌شود، گفت: در حال حاضر کمبود اتوبوس برای اعزام به پیاده‌روی اربعین از اصفهان به سمت مرز نداریم و در صورت نیاز به‌خصوص برای برگشت زائران از ظرفیت شرکت‌های دیگر استفاده خواهد شد.

  • نویسنده : علیرضا صفاری‌فر