اهدای ۱۳سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امدادنایین
اهدای ۱۳سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امدادنایین
رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان نایین از اهدای 13 سری جهیزیه به مناسب ولادت حضرت زینب (س) به نوعروسان تحت حمایت این اداره خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین محمد جواد شفیعی رئیس کمیته امداد شهرستان نایین با تاکید بر رسالتی که کمیته امداد امام خمینی در بحث خدمت رسانی به محرومین در ابعاد مختلف دارد گفت: این مرکز به صورت مناسبتی در مقاطع مختلف سال نسبت به تهیه مایحتاج زندگی این عزیزان، لوازم ضروری و جهیزیه نوعروسان تحت حمایت خدمت رسانی می کند.

 

او افزود:این کمک‌ها با توجه به اعلام نیاز و مدارکی که از نوعروسان تحت حمایت دریافت و ثبت در سامانه انجام می شود شامل پنج قلم کالای اساسی ؛یخچال فریزر، اجاق گاز، ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک، جاروبرقی و تلویزیون ال ای دی است.

شفیعی ضمن تشکر از خیرین بیان نمود: ارزش تقریبی این پنج قلم کالا به طور متوسط ۴۰ میلیون تومان است و به ازای هر سری جهیزیه مبلغ ۱۱ میلیون تومان از طریق خیرین و مراکز نیکوکاری و مابقی از طریق خود مجموعه امداد و رایزنی که با کارخانجات داخلی انجام می شود هم به صورت تخفیفات و هم به صورت آورده خود امداد تامین می‌شود و ریالی از خانواده های تحت حمایت دریافت نمی‌شود.

او خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۰ سری جهیزیه به مددجویان پشت نوبت دریافت خدمات جهیزیه انجام شد و امسال هم طی دو مرحله که مرحله اول ۸ سری و این مرحله ۱۳ سری جهیزیه که جمعاً ۲۱ سری می‌شود را تقدیم به این بزرگواران کردیم و تا آخر سال هم می توانیم اگر درخواستی در سامانه ثبت شد تامین کنیم.

رئیس کمیته امداد شهرستان نایین تهیه وتوزیع ۵۰ دستگاه بخاری به همت خیرین با اولویت مددجویان مناطق محروم و روستایی را از خدمات انجام شده در زمستان امسال برشمرد و اشاره کرد: شاید بتوانیم با همت مردم و خیرین نیک اندیش شهرستان تنها گوشه‌ای از نیازهای خانواده های تحت حمایت را جوابگو باشیم و حتی به اندازه یک قلم کالا هم که شده این کار را در دستور کار خود قرار دهیم.

لو توزیع سبد کالا طی ۸ ماه گذشته را از دیگر خدمات برشمرد و گفت چهار مرحله توزیع سبد کالا را داشته‌ایم که بیش از ۸۰۰۰ سبد غذایی و پروتئینی را بین مددجویان توزیع کرده ایم و خدماتی را در خصوص بیماران صعب العلاج اعم از پرداخت فاکتورهای درمانی این عزیزان و توزیع اقلام پزشکی مورد نیاز مانند ویلچر و تخت های بیمارستانی را در اختیار این عزیزان قرار داده ایم.

شفیعی تصریح کرد: حدود ۸۰۰ دانش‌آموز تحت حمایت و خانواده ها های محسنین،ایتام و تبصره ۱۴ را داریم که به طور متوسط به حدود ۵۰۰ خانواده تحت حمایت یک بسته حمایتی توزیع و به مابقی دانش آموزان تحت پوشش به صورت کمک هزینه تحصیلی پرداختی داشتیم.

او با اشاره به ۹ مرکز نیکوکاری فعال در سطح شهرستان بیان داشت: توزیع ۱۰ هزار پرس غذا بین عزیزان تحت پوشش در ماه مبارک رمضان نتیجه هم افزایی و خدماتی بود که مراکز نیکوکاری در خصوص جمع آوری زکات مستحبه در سطح شهرستان داشتند.

کمیته امداد نایین اضافه کرد: تقریباً در شش ماهه امسال بیش از ۸۲ میلیارد ریال هدایا و نذورات و کمک های نقدی و غیرنقدی عزیزان جمع آوری و بین خانواده های تحت حمایت کمیته امداد شهرستان نایین این اقلام توزیع شد.

او ضمن اشاره به تحت حمایت بودن ۳۰۰ فرزند یتیم و محسنین گفت:بیش از ۱۲۰۰ حامی داریم که به عزیزان تحت حمایتشان با سرانه های مختلف کمک می‌کنند و اکرام ایتام با سرانه مشخصی در ماه صورت می گیرد.

شفیعی خدماتی در حوزه مسکن مانند ساخت و تعمیرات مسکن مددجویی، هزینه های تحصیلی و فرهنگی دانش آموزان تحت حمایت و پرداخت هزینه های درمانی بیماران خاص را از دیگر خدمات شایان ذکر دانست و اظهار کرد: طی ۸ ماه گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال زایی به عزیزانی که جزء ۵ دهک اول جامعه هستند پرداخت شده است که این عزیزان یا تحت حمایت کمیته امداد یا از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه هستند.

او با اشاره به خدمات در حوزه خودکفایی و اشتغال خاطرنشان کرد:این خدمات در جهت ایجاد مشاغل پایدار، مشاغل خانگی، بنگاه‌های کوچک و زودبازده صورت می گیرد تا این عزیزان بتوانند مشاغل مولدی داشته باشند که هم درآمدی برای خودشان باشد و هم بتوانند تعدادی از افراد را در کنار خودشان مشغول به کار کنند.

رئیس کمیته شهرستان نایین در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مردم فهیم و نیک اندیش شهرستان،خیریه هایی که در تعامل کامل با مجموعه کمیته امداد شهرستان هستند و مسئولین شهرستانی از مردم درخواست کرد: جهت شرکت در کار خیر و خداپسندانه،وجوهات خود را به نیت خیرات اموات،سلامتی خود و خانواده شان به شماره حساب کمیته امداد شهرستان نایین ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۲۶۵۸ واریز و اطلاع‌رسانی کنند.

  • نویسنده : طاهره دهقانی