شهرستان نایین رتبه نخست سرانه فضای ورزشی در اصفهان
شهرستان نایین رتبه نخست سرانه فضای ورزشی در اصفهان
رئیس‌اداره ورزش وجوانان نایین گفت: این شهرستان با یک متر و 85 سانتی‌متر رتبه نخست سرانه فضای ورزشی در اصفهان را دارد.

روح اله رامیار رئیس اداره ورزش و جوانان نایین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین با اشاره به برخورداری این شهرستان از فضای ورزشی ‌و رتبه نخست در اصفهان گفت: به ازای هر نفر در شهرستان یک متر و ۸۵ سانتی‌متر فضای ورزشی وجود دارد.

وی افزود: اعتبارات نسبتا مطلوبی برای تکمیل پروژه های ناتمام ورزشی در سطح شهرستان صورت گرفته که برای تکمیل و بهره برداری سالن های ورزشی روستای هماباد و چوپانان تاکنون ۱۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و بزودی شاهد بهره برداری این دو مجموعه ورزشی خواهیم بود.

رئیس ورزش و جوانان نایین در ادامه از افتتاح و بهره برداری رینگ بوکس برای اولین بار در شهرستان خبرداد و افزود: برای راه اندازی این رینگ، یک میلیارد ریال هزینه شده که به کیسه بوکس و تشک مجهز خواهد شد.

رامیار بیان نمود: در سال گذشته با همکاری شهرداری نایین و با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال مجموعه ورزشی چمن مصنوعی محله محمدیه نایین به بهره برداری رسید.

به گفته رئیس‌اداره ورزش وجوانان نایین، دیوارکشی مجموعه ورزشی محمدیه با جذب اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰، تاکنون ۴۰درصد پیشرفت داشته است.

رامیار، راه اندازی پیست سوارکاری بافران، افتتاح خانه شطرنج و افتتاح اولین باشگاه پیلاتس بانوان در نایین را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و گفت: پیگیری و دریافت دومین مجوز باشگاه بانوان یوگا ،اخذ ۷ مجوز فعالیت باشگاه خصوصی که ۴ مجوز صادر و ۳ مجوز دیگر نیز تمدید شد از برنامه های این اداره برای توسعه ورزش نایین بوده است.

رامیار گفت: در سطح شهرستان ۱۴ خانه ورزشی روستایی به بهره برداری رسید که در دو سال گذشته قریب به ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار برای رشد و توسعه ورزش به هیئت‌های ورزشی  در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه بیان نمود: در سال گذشته برای تعمیر استخر کوثر نایین بالغ بر  ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب شد که سیستم سونا بخار، تعویض لوله های فرسوده و موتورخانه آن صورت گرفت و در سال جاری این اعتبار به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته تا شاهد اتمام مرحله تعمیرات موتورخانه و داخل استخر باشیم.

رامیار با اشاره به جذب و تخصیص اعتبار یک میلیارد تومانی برای مجموعه ورزشی تختی گفت: تعمیرات سوئیت اداری، سیستم مکانیزه آبیاری چمن طبیعی، سیستم گرمایش و سرمایش سالن آزادگان ،الزهرا ،سالن کشتی، سالن تنیس و آبیاری قطره ای درختان ضلع جنوبی مجموعه تختی از فعالیتهای است که با این اعتبارصورت گرفته است.

وی در ادامه به اختصاص مبلغ بیش از ۴۰۰ میلیون تومانی افزود: در سال گذشته تعویض پروژکتور‌های سالن آزادگان ،رنگ آمیزی داخل سالن ،تعویض تابلوورودی و رنگ آمیزی نرده ها ،تعویض پمپ حوض آب ،پمپ آب پاش چمن ونصب دوربین داخل مجموعه ،تعویض لوله ها و شیرآلات چمن و تعمیر چمن زن صورت گرفت.

رامیار تصریح نمود: با جذب اعتباری بالغ بر۷۰۰ میلیون تومان برای سالن ورزشی محمدیه که در ردیف ماده ۲۷ قرار گرفت این مجموعه در آینده به سالن پارکور و مجهزترین سالن منطقه شرق استان اصفهان تبدیل می شود.

 وی با تاکید بر اینکه ورود افراد غیر متخصص به ورزش باعث شده تا از اعتبار ورزش کاسته شود گفت: حمایت نکردن بخش صنعت و کارخانجات از ورزش، بحث اسپانسرینگ، کمبود نیروی انسانی در اداره ورزش و جوانان و کمبود مربی کارت دار از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

 رئیس ورزش و جوانان درخصوص چشم انداز ورزش نایین بیان نمود: پیگیری برای ورود افراد تحصیل کرده و متخصص در زمینه ورزش شهرستان، افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته و تجهیز کردن اماکن ورزشی، تشکیل مجمع خیرین ورزشی شهرستان در راستای توسعه ورزش شهرستان و پرورش قهرمانان و مربیان اخلاق‌مدار در شهرستان از برنامه های آتی این اداره در سال های آینده خواهد بود.

  • نویسنده : طاهره دهقانی