مجالس عزاداری امام حسین(ع) یکی از اصلی‌ترین فضاها برای تبیین دستاوردهای انقلاب
مجالس عزاداری امام حسین(ع) یکی از اصلی‌ترین فضاها برای تبیین دستاوردهای انقلاب
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: تبیین ارزش‌ها و بصیرت افزایی در مجالس عزاداری ماه محرم امری ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ضمن تسلیت ایام ماه محرم با بیان اینکه ارادت به حضرت امام حسین (ع) نهادینه شده در اعماق دل‌های همه شیعیان است، اظهار داشت: بخشی از زندگی و شخصیت و عقاید شیعیان به نوعی وابسته به ارادت و محبت به سیدالشهدا است.

وی افزود: مکتب امام حسین (ع) و قیام این بزرگوار در بُعد اجتماعی نیز در طول تاریخ در مسیر رشد تشیع تاثیر بسزایی دارد و اگر بخواهیم نقش ایام محرم و مجالس عزاداری این امام بزرگوار را در یک کلمه عنوان کنیم، باید یک نقش محوری را تصویرسازی کنیم چرا که این نقش بی بدیل است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ابراز داشت: ما ارادت به امام حسین علیه السلام را در همه حیات شیعه داشته‌ایم و بسیار سازنده نیز بوده و راس آن استکبارستیزی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: دشمنان نظام و کشور اسلامی تمام توان خود را برای ناامید کردن مردم و تحت تاثیر قرار دادن آن‌ها به کار بستند، گرچه تاکنون هیچ نتیجه قابل توجهی را به دست نیاورده‌اند اما مزاحمت‌های زیادی را در ابعاد مختلف جامعه اسلامی ایجاد کرده‌اند، از این رو بصیرت افزایی تمام خطیبان، شخصیت‌ها و عناصر تاثیرگذار می‌تواند ما را در تبیین واقعه مسائل بسیار کمک کند.

حجت الاسلام بلک با تاکید بر اینکه امروز یکی از اصلی‌ترین تلاش‌ رسانه‌های معاند تحریف خدمات نظام و انقلاب است، ابراز داشت: مجالس عزاداری امام حسین(ع) یکی از اصلی‌ترین فضاها برای تبیین دستاوردهای انقلاب است و از طرفی نیز باید روح معنویت را با استفاده از این فضاها در بین همه افراد جامعه و به ویژه جوانان تقویت کنیم.

وی در ادامه گفت: ما در اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم با تقویت فعالیت‌های خود در امامزادگان میزبان خوبی برای مردم در مراسم‌های عزاداری ایام محرم باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: ملاحظات مربوط به همه گیری کرونا در دستور کار مسئولان است و در قبل از ماه محرم جلساتی نیز برای این امر داشته‌ایم و از مردم و مسئولان انتظار داریم ملزومات لازم را پیش‌بینی کنند تا مراسم‌های عزاداری دچار آسیب‌هایی از جمله شیوع بیماری‌ها نشود.

وی در خصوص نظارت بر سخنرانی‌ها و عزاداری‌ها در مجالس عزاداری امام حسین (ع) گفت: در این زمینه در موارد اندکی شاهد عنوان مطالبی بوده‌ایم که با وحدت مسلمانان منافات داشته است و یا برخی شبهات را در اذهان برخی ایجاد می‌شود که رسانه.های معاند آنها را بزرگنمایی می‌کنند؛ از این رو با نهادهای مربوط از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه جلسات توجیهی و کارگاه‌های آموزشی برگزار کرده‌ایم و کتب مناسبی را برای اغنا مطالب در اختیار مبلغان قرار داده‌ایم.

حجت الاسلام بلک در پایان تاکید کرد: جوانان ما تشنه مطالب جدید، علمی و به روز و دقیق هستند که برای این امر نیز اقداماتی اجرایی شده است، اما همچنان باید رصد مطالب انجام شود و از هر گونه اظهار نظر در این زمینه برای ارتقای محتوا استقبال خواهد شد.

  • نویسنده : فاطمه محمدی محمدی