امشب خانه جواد(ع) میزبان ستاره دهم آسمان امامت است
امشب خانه جواد(ع) میزبان ستاره دهم آسمان امامت است
امشب مولودی از آن سوی آینه و از ژرفای انوار الهی می‌آید تا شکوه ماندگار امامت باشد و هدایت را با حضورش به تعالی برساند چرا که او هادی باغ ولایت خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، نیمه ذی‌الحجه سال ۲۱۲ هجری شهر صریا در نزدیکی مدینه منتظر معجزه‌ای از جنس نور بود تا روایت دهم کتاب امامت و ولایت را در خانه‌ای کوچک به دامان سمانه و جوادالائمه(ع) برساند.

امشب مولودی از آن سوی آینه و از ژرفای انوار الهی می‌آید تا شکوه ماندگار امامت باشد و هدایت را با حضورش به تعالی برساند چرا که او هادی باغ ولایت خواهد شد، آری امشب خانه جواد(ع) میزبان ستاره دهم آسمان امامت است.

او فرزند جود و سخاوت جوادالائمه(ع) و سمانه مغربیه است، زنی پاک‌سرشت که شایستگی همسری جوادالائمه(ع) و افتخار مادری امام هادی(ع) را در وجودش داشت و حال دامان این بانوی پاک با تلألو نوزادی روشن می‌شود که به همراه حضورش سلام پروردگار در کائنات می‌پیچد و ملائک را برای چشم روشنی به زمین فرا می‌خواند.

امام هادی(ع) می‌آید تا مهر و مهربانی را صله دهد و دین و دانش را وقف اندیشه‌های نیازمند و افکار غبار گرفته کند چرا که او آفتاب هدایتگر دیگری از باغ ولایت و امامت است‌.

او دهمین ستون بنای محکم امامت است و لقب «هادی» از آن رو به وی اطلاق شده که در زمان خود بهترین هدایت‌کننده مردم به سوی خیر بوده است.

به فرموده اوست که: شخص شکرگزار به سبب شکر سعادتمند‌تر است تا به سبب نعمتی که باعث شکر شده است زیرا نعمت، کالای دنیاست و شکرگزاری نعمت دنیا و آخرت است.

امام هادی(ع) خوش‌خوترین و راست‌گوترینِ افراد بود از همین رو است که فرموده: فروتنی آن است که با مردم چنان رفتار کنی که دوست داری با تو چنان باشند.

ای روایت دهم! به یمن قدوم مبارکت، دل‌های بی‌قرار و غبار گرفته ما را روشنی بخش‌ تا همچون پدرانت ما را به سعادت رهنمون شوی.

میلاد با سعادت ابن‌الجواد، امام هادی(ع) بر حریر وجود عاشقان آستانش مبارک باد.

  • نویسنده : زهرا مرادوند