بافران شهر دست کند های تاریخی/بازدید شهردار بافران از پایگاه خبری صدای نایین
بافران شهر دست کند های تاریخی/بازدید شهردار بافران از پایگاه خبری صدای نایین
احسان شریف النسبی شهردار بافران  ضمن بازدید از پایگاه خبری  صدای نایین، نشست خبری خود را با حضور اصحاب رسانه برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، احسان شریف النسبی گفت: شهر بافران اولین شهر ورودی استان اصفهان است و باید اقداماتی صورت گیرد تا معرف استان و به عنوان ویترین نمایشی از این استان از این ظرفیت استفاده شود چرا که در حوزه گردشگری مرکز یک پلانی است که از کاشان شروع و شهرهای زواره، نایین، بافران ، میبد و در نهایت یزد و مسیر بعدی از اصفهان . ورزنه . نائین ‌. بافران و منطقه عباس اباد و درنهایت مصر و خور را در بر گرفته است.

او افزود: در سال گذشته کل بودجه شهرداری بافران بالغ بر بیست و پنج میلیارد ریال بوده که ۳ میلیارد آن  به صورت وامی بود که محقق نشد و امیدواریم که در سال جاری این مبلغ از تسهیلات که به منظور احداث و راه اندازی یک نیروگاه خورشیدی است محقق  شود.

شهردار بافران بیان نمود: در گذشته میزان اعتبار و بودجه بندی بر اساس منطقه محروم صورت می گرفت ولی  در سال ۱۴۰۱ براساس مصوبه، تنها شاخصی که این بودجه و اعتبار را تخصیص می دهند و اولویت بندی می کنند جمعیت است که شهر بافران براساس سر شماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ ، ۱۹۸۷ نفر جمعیت دارد و براساس این شاخص بودجه به شهرداری تعلق می گیرد و در حال پیگیری برای  اصلاح این مصوبه در خصوص همه شهر هایی که تمکن مالی پایینی دارند هستیم.

شریف النسبی با اشاره به دریافت دو سهمیه قیر رایگان گفت: ۹۰ درصد معابر شهری لکه گیری و آسفالت گردید.

او با بیان الحاق ۷ هکتار به محدوده شهر بافران بیان نمود: در بحث توسعه شهر به سمت روستای مزرعه امام به میزان ۷ هکتار در نظر گرفته شده که  هر شهری بیشتر از ۱۰ درصد امکان توسعه محدوده را ندارد و حریمی را برای شهر در نظر می‌گیرند که نباید با شهر دیگر تداخل کند ما حریم شهرمان دقیقا مطابق شده با حریم روستای مزرعه امام و در آخرین حد آن  قرار است میدانی در این زمینه .الحاق زمانی صورت می‌گیرد که توجیه فنی داشته باشید.

شهردار بافران گفت: شهرداری بافران بالغ بر  ۳۰ میلیارد بودجه نیاز دارد که بتواند سایر هزینه ها را تامین کند. این بودجه از مبلغ ناچیزِ عوارض ساخت و ساز و مالیات بر ارزش افزوده به دست می آید، اما اصل بودجه شهرداری بافران از طریق حمایت های خیرین محترم و مشارکت عموم مردم تامین می‌شود.

او افزود: اطلسی تهیه شده که به سرمایه گذاران شهر بافران کمک بسیاری کرده، چرا که تمامی ارزش های شهر بافران را به نمایش گذاشته و کمک شایانی در راستای رسیدن به اهداف شهر و رونق اقتصادی داشته است. که شامل: توسعه صنعت مشاغل خانگی، انرژی خورشیدی، مرمت آثار باستانی و… است.

شریف النسبی در خصوص اهداف بلند مدت بخش گردشگری شهر بافران گفت: در بخش تفریحی قصد داریم قسمت کوهچه بافران که بالغ بر ۴۰ هکتار است را به جهت اوقات فراغت مردم شهر در نظر گرفته شده است.

 او مرمت بنا های بوم گردی محله دجله را از مهمترین برنامه های این شهردار دانست و گفت: محله تاریخی دجله بافران از ویژگی منحصر به فردی برخوردار است چرا که از از خانه هایی ساخته شده که با دست کند بوده و توجه ویژه ای به این منطقه صورت خواهد گرفت.

 

  • نویسنده : حمیدرضا پوربافرانی