بازدید ۲۲۱ هزار گردشگر از آثار تاریخی نایین
بازدید ۲۲۱ هزار گردشگر از آثار تاریخی نایین
فرماندار شهرستان نایین با اشاره به پیشینه تاریخی و گردشگری منحصر به فرد این شهرستان، گفت: در نیمه اول فروردین ماه، بیش از ۲۲۱ هزار گردشگر از آثار تاریخی، طبیعی و دیگر جاذبه‌های گردشگری نایین بازدید کردند و بالغ بر ۸۵ هزار نفر در این شهرستان اسکان یافتند.

بازدید ۲۲۱ هزار گردشگر از آثار تاریخی نایین

محمد کریمی، فرماندار شهرستان نایین در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، اظهار کرد: نایین، شهری با بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت در استان اصفهان، همچون نگینی در میان دشت کویر می‌درخشد که دارای انبوهی از آثار تاریخی ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی در نایین به ثبت ملی رسیده است، افزود: از خانه‌های تاریخی و قلعه‌های باستانی و مساجد گرفته تا حمام‌ها و آب‌انبارهای قدیمی که در این شهر به چشم می‌خورند، نایین را به لحاظ پیشینه تاریخی و گردشگری به منحصر به فردترین شهرستان کشور تبدیل کرده است.

گردشگر

گردشگر

کریمی تصریح کرد: در نیمه اول فروردین ماه، حدود ۸۵ هزار و ۲۶۷ نفر در این شهرستان اسکان یافتند و بیش از ۲۲۱ هزار نفر از آثار تاریخی، طبیعی و دیگر جاذبه‌های گردشگری نایین بازدید کردند.

فرماندار نایین با اشاره به ظرفیت اسکان روزانه ۱۲ هزار نفری این شهرستان، تأکید کرد: نایین بیش از یک سوم مساحت استان اصفهان را در اختیار خودش قرار داده و واقع شدن در چهار راه مواصلاتی، یکی از دلایلی است که باعث شده گردشگران داخلی و خارجی زیادی هر ساله از این شهر تاریخی بازدید نمایند.

  • نویسنده : فاطمه محمدی