اگر در جنگ ترکیبی کوتاهی کنیم ضربه خواهیم خورد
اگر در جنگ ترکیبی کوتاهی کنیم ضربه خواهیم خورد
حسن زارعی با اشاره به اینکه با جنگ ترکیبی مواجهه هستیم، گفت‌: در حال حاضر دشمن از دریچه مسائل فرهنگی، عفاف و حجاب وارد شده و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم ضربه خواهیم خورد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین از اردستان، حسن زارعی فرمانده یگان شهید سلیمانی در اردستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از روزهای تاریخی و ارزشمند برای مردم کشور ایران، سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر است زیرا که در دوران قبل از انقلاب نیز درگیری و اختلافات بسیاری بین عراق و ایران وجود داشت که در نهایت قرارداد ۱۹۷۵ منجر به برطرف کردن اختلافات شد.

وی افزود: به دنبال اینکه انقلاب اسلامی پیروز شد، ارتش در کشور ضعیف شده و برخی از سران از کشور فرار کرده بودند بنابراین به همین دلیل استکبار جهانی قصد داشت که یک دولتی از بین کشورهای اعراب انتخاب کرده تا جمهوری اسلامی را نابود کند.

زارعی با بیان اینکه صدام مأموریت حمله به ایران را قبول کرد‌، تصریح کرد: از آنجایی که گمان می‌کرد در آن دوران، نظام و ارتش کشور سازماندهی خوبی ندارد، اعلام کرد که در طی یک هفته می‌تواند ایران را بگیرد لذا با یک جمعیت بسیار نظامی و حدود ۸۰ تیپ و لشکر از مرزهای ایران عبور کرد و در ۳۱ شهریور با حمله هوایی به ده فرودگاه کشور، جنگ رسما آغاز شد.

فرمانده یگان شهید سلیمانی در اردستان با اشاره به مصاحبه صدام در خصوص گرفتن شهرهای ایران در مدت سه روز و یک‌هفته، خاطرنشان کرد: صدام و دشمنان ما نمی‌دانستند که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب الهی و برگرفته از دین است و مردم جان‌، مال، جسم و خون خود را در راه دفاع از انقلاب و نظام فدا می‌کنند، در جنگ تحمیلی خرمشهر اشغال شد و بخشی از شهرهای استان خوزستان را گرفتند.

وی یادآور شد: خرمشهر بیش از ۵۷۰ روز در اشتغال رژیم صدام قرار داشت و سرانجام در سوم خرداد ۱۳۶۱ توسط رزمندگان توانمند نظام اسلامی آزاد شد.

زارعی تاکید کرد: امروزه در جنگ ترکیبی دشمن با مشکل مواجه هستیم و رهبر انقلاب در این باره فرمودند که جنگ ترکیبی مجموعه‌ای از عملیات‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است برای فروپاشی نظام و دشمنان قصد دارند افکار جامعه را برهم بزنند.

فرمانده یگان شهید سلیمانی تصریح کرد: افسران این جنگ ترکیبی از میان افراد خودی است و دشمن افراد ناراضی و وابسته‌های خود را سازماندهی کرده و وارد عرصه می‌کند همچنین در میان مردم جنگ داخلی ایجاد کرده و خودشان به‌عنوان ناجی وارد می‌شوند.

وی ادامه داد‌: در حال حاضر دشمن از دریچه مسائل فرهنگی، عفاف و حجاب وارد شده و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم ضربه خواهیم خورد و این دشمنان متوجه شدند که در جنگ نظامی توان مقابله با ایران را ندارند و در کشورهای مختلف از جمله یمن، سوریه و عراق شکست خوردند.

زارعی خاطرنشان کرد: دشمنان ما را وادار به گفتن از نداشته‌هایمان می‌کنند و متأسفانه امروزه در جامعه مردم از کمبودها گلایه می‌کنند اما به سابقه گذشته و داشته‌های کشور دقت نمی‌کنند.

فرمانده یگان شهید سلیمانی در اردستان تاکید کرد: ۳۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شده و نباید امروزه در جامعه بی‌حجابی ها رخ پیدا کند بنابراین در این زمینه نباید کوتاهی کنیم و مسؤولان مربوطه به این موضوعات نیز توجه داشته باشند.

  • نویسنده : علیرضا صفاری‌فر