نوروزی متفاوت‌ در اردستان خواهیم داشت
نوروزی متفاوت‌ در اردستان خواهیم داشت
سید محمد هادی احمدی‌طبا گفت: تمام تلاش مجموعه دستگاه‌های اجرایی شهرستان اردستان این است که نوروز سال ۱۴۰۲ نوروزی متفاوت برای همه مردم باشد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، سید محمد هادی احمدی‌طبا فرماندار اردستان در ستاد تسهیل سفر شهرستان، اظهار داشت: تمام تلاش مجموعه دستگاه‌های اجرایی شهرستان اردستان این است که نوروز سال ۱۴۰۲ نوروزی متفاوت برای همه مردم باشد و مردم تفاوت‌های ایجادشده را نسبت به نوروز ۱۴۰۱ احساس کنند.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی و همچنین برگزاری جلسات متعدد ستاد سفر جهت برنامه‌ریزی و خدمات‌دهی مناسب، افزود: دستگاه‌های اجرایی باید اقدامات مربوط به ستاد سفر را گزارش دهند تا ما نیز بتوانیم پاسخگوی مطالبات مردم باشیم و این یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران خواهد بود و مدیری که بتواند در این ایام به‌خوبی کار کند قطعاً مورد تشویق قرار خواهد گرفت.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که برای نوروز ۱۴۰۲ در شهرستان خواهیم داشت، نوروزگاه اردستان است و محل برگزاری این برنامه نیز باغ پردیس بانوان شهر اردستان خواهد بود همچنین هماهنگی‌های لازم در این خصوص با سازمان‌های مردم‌نهاد و دیگر نهادها انجام می‌شود.

فرماندار اردستان با بیان اینکه تمام برنامه‌ریزی‌های مربوطه در نوروز به‌صورت منسجم از محل نوروزگاه اردستان انجام خواهد شد، ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها انجام‌شده که در محل نمایشگاه‌های نوروزی، فروش صنایع‌دستی، محصولات خانگی و دیگر موارد در حدود ۲۰ غرفه برگزار خواهد شد و همچنین برنامه‌ریزی ستاد اسکان نوروزی مدارس و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این مکان انجام می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از موضوعات اصلی ما برنامه‌های فرهنگی و ایجاد شادی برای مردم است که همین برگزاری نمایشگاه یک برنامه فرهنگی است و در کنار آن برنامه‌های دیگر ازجمله شاهنامه‌خوانی و حافظ‌خوانی اجرا می‌شود.

احمدی‌طبا بیان کرد: با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، برنامه‌های فرهنگی و معنوی ازجمله قرائت قرآن‌کریم، دعای ابوحمزه ثمالی و دیگر برنامه‌ها در محل نوروزگاه اردستان و همچنین نقاط مختلف سطح شهر برگزار می‌شود.

فرماندار اردستان با اشاره به عدم شناخت کافی مردم و به‌ویژه جوانان شهرستان نسبت به آثار و ابنیه تاریخی، خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش طرحی را با عنوان سفیران گردشگری راه‌اندازی کند و در همین ایام سعی شود اردوهای یک‌روزه برای دانش‌آموزان متوسطه دوم به‌منظور بازدید از اماکن تاریخی برگزار شود.

وی با بیان اینکه موزه مردم‌شناسی زواره تنها موزه شهرستان است و میراث فرهنگی در جهت برطرف کردن مشکلات این موزه اقدام کند‌، تصریح کرد: یک منزل قدیمی در زواره وجود دارد که به دوران سلجوقی بر میگردد و بیش از ۸۰۰ سال قدمت دارد و بلااستفاده قرارگرفته است، از این رو از شهرداری زواره می‌خواهیم این بنا را مورداستفاده قرار دهد تا به یک فضای درآمدزایی برای شهرداری تبدیل شود.

  • نویسنده : علیرضا صفاری‌فر
  • منبع خبر : خبرگزاری فارس