کاهش ۳۷ درصدی تصادفات منجر به فوت در نایین
کاهش ۳۷ درصدی تصادفات منجر به فوت در نایین
رئیس پلیس راهور نایین گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، تصادفات منجر به فوت 37درصد کاهش یافته است.

سرگرد ابراهیم نرگسیان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون در حوزه تصادفات منجر به فوت شهری ۳۷ درصد ، تصادفات منجر به جرح ۴۰ درصد و تصادفات خسارتی و مالی ۱۷ درصد کاهش داشته است.

او در ادامه از افزایش ۱۰ درصدی گواهینامه و ۱۷ درصدی تعویض پلاک در سطح شهرستان خبر داد.

رئیس پلیس راهور نایین بیان کرد:عامل وقوع تصادفات در حوزه شهری سه عامل انسانی، وسیله نقلیه و راه ها و تنها دلیل کاهش تصادفات دعوت کردن مردم به اخذ گواهینامه بود این درحالی است که بیشتر تصادفات جرحی و فوتی از راکبان موتور سیکلت ها بود و با این روند، به راکبان موتور سیکلت  قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی آموزش های لازم داده شد.

نرگسیان بیان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در زمینه راهنمایی و رانندگی صورت گرفت این که در بحث راه و وسایل نقلیه، در ماه گذشته نهاد شهرداری نقاط حادثه خیز را اصلاح و نسبت به اصلاح دو سرعت گیر اقدام کرده است و زمینه سازی این اقدامات منجر به کاهش تصادفات خواهد شد.

او با اشاره به اینکه، عامل انسانی بیشترین تاثیر در کاهش تصادفات را در پی دارد گفت: اگر فرهنگ ترافیک در سطح جامعه ارتقا یابد به طبع تصادفات کاهش پیدا می‌کند.

نرگسیان افزود: برای اولین بار در سطح شهرستان نسبت به آماده سازی کتاب های آموزشی و جزوات مرتبط با گروه های سنی اقدام شد که ابتدا برای گروه سنی بین ۷ تا ۱۰ سال کتابی آماده کردشد به نام کتاب رنگ آمیزی قوانین و مقررات رانندگی که در اختیار کارشناس های آموزشی قرار گرفت تا در مدارس و مهدکودک‌ها برای زمینه سازی فرهنگ ترافیک اقدام شود.

رئیس پلیس راهور نایین تصریح نمود: برای اولین بار در حوزه شهری اقدام خوبی برای جامعه  معلولین و جانبازانی که دچار نقص عضو هستند صورت گرفت، اینکه دیگر نیاز نیست به استان اصفهان برای صدور گواهینامه و معاینات مربوطه مراجعه کنند و همه کارها در نایین انجام می شود.

او مراحل ثبت نام ، آموزش و آزمون صدور گواهینامه برای متقاضیان گواهینامه ویژه مانند لودر، لیفتراک، بیل مکانیکی، جرثقیل را از دیگر اقدامات پلیس راهور نایین عنوان نمود.

نرگسیان در پایان با اشاره به طرح همگام سازی روستاها ، شهرهای انارک و بافران گفت: پلیس راهور نایین آمادگی دارد تا مراحل ثبت نام گواهینامه موتورسیکلت و… را در بخش های مختلف روستا و شهری آموزش تا از بروز تبعات اجتماعی جلوگیری شود.

 

  • نویسنده : مهدیه محمدی