امروز وعده‌گاه دوباره بندگی است
امروز وعده‌گاه دوباره بندگی است
امروز دل، در چشمه معرفت عرفه، وضو می‌گیرد تا برای عبودیت و بندگی دوباره به سجده بیفتد و سرشار از عطر خداشناسی شود

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین عرفه که می‌آید دل هوایی می‌شود تا بی‌تابی آسمان و بی‌قراری صحرای عرفات را به نظاره بنشیند و غم گناهان بی‌شمارش را در سرزمینی که سرشار از رایحه دعا و استجابت است به استغفار برساند.

امروز روزی است که معبود، بندگانش را به عبادت و بندگی فرا خوانده و خوان رحمت و مغفرت خود را بر آنها گسترانیده است تا همگان از چشمه جوشان عفو الهی بنوشند.

پیامبر اسلام(ص) فرموده است: خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه بندگان را از آتش دوزخ نمی‌‏رهاند.

اینجا کثرت گناه در برابر وسعت رحمت معبود ناچیز است چرا که قلم عفو پروردگار توصیف ناشدنی است پس یقین داشته باش که امروز روز بخشش و بندگی دوباره توست چرا که پیامبر اکرم(ص) فرموده: گناه‌کارترین فرد در عرفات کسی است که از آن‏جا باز گردد در حالی که گمان می‏برد آمرزیده نخواهد شد.

امروز دل در چشمه معرفت عرفه وضو می‌گیرد تا برای عبودیت و بندگی دوباره به سجده بیفتد و سرشار از عطر خداشناسی شود و خداوند مشتاق این تصویر از بندگان است.

همان‌گونه که رسول خدا(ص) فرمودند: خداوند در غروب عرفه نزد فرشتگانش به اهل عرفه می‏‌بالد و می‏‌گوید: بندگانم را بنگرید، ژولیده و غبارآلود نزد من آمده‌‏اند.

آری عرفه روز تبر زدن به بت‌های وجود است که در طول سال غبار غفلت بر قامت آنها نشسته پس ابراهیم‌وار قلب را از گناه و عصیان پاک کن و برای پروردگار خالص شو که این میعادگاه عاشقان و دل‌دادگان الهی است آنگونه که امام علی(ع) فرمود: برخی از گناهان جز در عرفات بخشوده نمی‏‌شوند.

بارالها، امروز که خوان رحمت و مغفرت تو بر زمین و آسمان گسترده است دستان پر از نیاز ما را از درگاه رحمتت خالی برمگردان.

  • نویسنده : زهرا مرادوند