لزوم ایجاد هاب‌های لجستیک و بندر خشک در نایین
لزوم ایجاد هاب‌های لجستیک و بندر خشک در نایین
عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: امتیاز بندر خشک بایستی به نایین اختصاص پیدا می کرد و این موضوع در سفر فراکسیون زنان به نایین پیگیری خواهد شد.

معصومه پاشایی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین گفت: نایین به لحاظ سوق‌الجیشی یکی از شهرستان‌های پر استعداد کشور و غنی از معادن نایابی است که در مناطق کوهستانی وجود ندارد و این نیازمند راه‌اندازی هاب لجستیک در شهرستان می‌باشد.
او بیان کرد: نایین با قرار گرفتن در چهار راه مواصلاتی کشور منطقه خوبی برای ایجاد هاب‌های لجستیک دارد، نگاه کمرنگ استان‌ها به ظرفیت بالای شهرستان‌ها مشکل بزرگی است که در کل کشور وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فراهم ساختن اقدامات ویژه در حوزه صنعت و معدن در نایین، افزود: مشکلات بسیاری بر سر راه سرمایه گذاری وجود دارد و بایستی از ظرفیت‌های ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گداری در ایران استفاده کرد تا از مهاجرت جوانان از شهرستان‌ها به شهرهای بزرگ جلوگیری شود.

او با گلایه مندی از برخی رفتارهای مدیران استانی در تخصیص امتیاز بندر خشک به شهرستان‌ تصریح نمود: مدیران سعی می‌کنند که هاب‌های لجستیک و بنادر خشک را به سمت استان سوق دهند و این یک ایراد بزرگ است، درحالی که امتیاز بندر خشک بایستی به نایین اختصاص پیدا می‌کرد که پاسخگوی مشکلات حمل و نقل باشد.
پاشایی گفت: در بازدیدی که از معادن و کارخانه‌ها داشتم یکی از معضلات آن‌ها حمل و نقل بود؛ تولیدکنندگان از وضعیت ضعیف حمل و نقل در شهرستان گله‌مند بودند و متاسفم از اینکه خیلی از تولیدات آنها دپو شده بود در حالی که اکثریت مشتری‌های خودشان را دارند ولی ظرفیت انتقال به بندر عباس و سایر نقاطی که با آن تجارت می‌کنند را ندارند.

عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: کمسیون صنایع مجلس با حضور وزرای نیرو و نفت، جلسات متعددی پیرامون تامین برق و گاز واحدهای تولیدی برگزار کرد و مقرر شد که برق و گاز صنایع به هیچ وجه قطع نشود؛ چرا که بعضی از مواقع به جهت اینکه بدون برنامه‌ریزی برق قطع می‌شود، قطعات ارزشمند داخل دستگاه گیر کرده و خسارت‌های سنگینی به کارخانه‌دارها وارد می‌شود و به دنبال آن تعطیلی کارخانه راندمان آن را کاهش داده و اثر کامل بر روی بازار می‌گذارد.
پاشایی قطعی برق و گاز کارخانه‌ی سیمان را علت افزایش چند برابری قیمت این محصول در تابستان عنوان کرد.

  • نویسنده : فاطمه محمدی