از سال گذشته تاکنون عملیات اجرایی تولید یک‌هزار مگاوات انرژی پاک در سطح استان اصفهان آغاز شده است.
از سال گذشته تاکنون عملیات اجرایی تولید یک‌هزار مگاوات انرژی پاک در سطح استان اصفهان آغاز شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از آغاز عملیات اجرایی تولید یک‌هزار مگاوات انرژی خورشیدی از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: امیدواریم تا ابتدای سال ۱۴۰۲ این میزان انرژی به مدار برسد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، دکتر مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در حاشیه نشست کارگروه انرژی با اشاره به اینکه این کارگروه ذیل شورای فنی و برای نخستین بار تشکیل شده است، گفت: یکی از اهداف این کارگروه تشویق و توصیه به دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان مثل آب، برق، گاز و دستگاه‌های سازنده مسکن مانند شهرداری و راه و شهرسازی به استفاده از آخرین فناوری‌های نوین در حوزه انرژی است.

وی ادامه داد: اگر این مهم اتفاق بیافتد، در صرفه جویی مصرف انرژی و در بهینه مصرف کردن انرژی در استان اصفهان شاهد تحول ویژه‌ای خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: بهینه‌سازی انرژی در دو حوزه مسکونی و بخش صنعت مورد توجه کارگروه قرار دارد و دستگاه‌های اجرایی نیز در تأمین، توزیع و مصرف انرژی بایستی برنامه‌های خود را ارائه کنند.

وی افزود: در سال گذشته عملیات اجرایی تولید یکهزار مگاوات انرژی پاک (انرژی خورشیدی) در سطح استان آغاز شده است و امیدواریم تا ابتدای سال ۱۴۰۲ این میزان انرژی به مدار برسد.

زینلیان تصریح کرد: همچنین در این کمیته مقرر شد هرگونه توسعه خطوط انتقال انرژی مورد مطالعه قرار گیرد؛ بعنوان مثال بررسی شود برای گازرسانی به مناطق صعب العبوری که در حال حاضر در شبکه برق وجود دارد چه راهکارهایی را داریم و ممکن است به این جمع بندی برسیم که از شبکه برق نیز استفاده کنیم.

  • نویسنده : خبرنگار صدای نایین