کشف و ضبط بیش از هزارو ۵۰۰ قطعه شیء تاریخی
کشف و ضبط بیش از هزارو ۵۰۰ قطعه شیء تاریخی
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از کشف و ضبط بیش از هزاروپانصد قطعه شیء تاریخی مربوط به دوره‌های پیش از اسلام از دست سوداگران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین ،عبدالرضا عرب بافرانی  گفت: گزارشی مبنی بر معامله و خرید و فروش تعداد زیادی از اشیاء تاریخی در منطقه لنجان به ما اعلام شده بود که در این خصوص، تیم عملیات یگان حفاظت میراث فرهنگی‌ استان وارد عمل شد و سه نفر دستگیر شدند.

او ادامه داد: پیرو دستور قضایی تلفن‌های همراه این افراد بررسی شد و سرنخ‌هایی بدست آمد.‌

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: در گام بعدی، کارکنان یگان حفاظت با همکاری نیروی انتظامی شهرستان نایین و با برنامه‌ای از پیش طراحی شده در قالب خریدار وارد عمل شدند، چهار نفر دیگر را نیز دستگیر کردند و کشفیات را به دست آوردند.

عرب‌ بافرانی، با بیان اینکه حفاری‌ها در شهرستان نایین صورت گرفته بود افزود: اشیای به دست آمده بیش از هزار سکه و بیش از پانصد قطعه‌ دیگر از جمله مجسمه، ظروف، دستبند نقره و شمشیر بود که به نظر می‌رسد مربوط به دوره‌های تاریخی پیش از اسلام باشد.

او خاطر نشان کرد: این مجموعه شب گذشته و بعد از انجام حکم قضایی به موزه هنرهای تزئینی اصفهان انتقال داده شده تا پس از طی کردن روند کارشناسی برای نگهداری و بازدید در اختیار موزه قرار گیرد.

  • نویسنده : خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین