افزایش کانون فرهنگی هنری مساجد در نایین تا پایان سال ۱۴۰۱
افزایش کانون فرهنگی هنری مساجد در نایین تا پایان سال ۱۴۰۱
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نایین از ثبت دو کانون فرهنگی هنری مساجد تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، ماشااله فخارزاده رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نایین گفت: در راستای مأموریتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی درزمینه‌ی مقابله با تهاجم فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار کرده بود و به جهت احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد، هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در اسفند ماه سال ۱۳۷۱ بر طبق مصوبه‌ی ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش مساجد خاطر نشان کرد: مساجد از دیرباز محلی برای عبادات و معنویات و به دلیل در دسترس بودن، محل مناسبی برای برگزاری و انجام مراسم گوناگون اجتماعی و مذهبی بوده و برمبنای موارد ذکرشده در قرآن و روایات از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

فخارزاده با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: مجموعه فعالیت‌های انجام شده در کانون‌های مساجد شامل قرآن و عترت، فعالیت‌های هنری، فعالیت رسانه‌ای و فعالیت‌های مجازی می‌باشد که در سال گذشته شهرستان نایین رتبه اول فهمای استان را به دست آورده است.

وی ادامه داد: افرادی که در کانون‌های مساجد فعالیت می‌کنند نقش مهمی برای جذب مخاطب نوجوان وجوان دارند و با برخورداری از اخلاق مناسب و با برنامه‌ریزی هدفمند بایستی به نیازهای جوانان پاسخ دهند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نایین دارای ۳۵ کانون فرهنگی هنری شهری و روستایی می‌باشد، اظهار کرد: با توجه به درخواست جوانان ارزشی و فعال مسجد روستای حسن آباد و مسجد امام جعفرصادق(ع) محله محمدیه اقدام به ثبت دو کانون فرهنگی هنری نمودیم.

 

  • نویسنده : فاطمه محمدی محمدی