افتتاح ۳۲ طرح نیروگاه خورشیدی بر پشت‌بام منازل مددجویان کمیته امداد نایین
افتتاح ۳۲ طرح نیروگاه خورشیدی بر پشت‌بام منازل مددجویان کمیته امداد نایین
معاون اشتغال کمیته امداد استان اصفهان گفت: بازدهی نیروگاه‌های خورشیدی در شهرستان نایین بالاتر از دیگر مناطق است و قطعاً درآمد خوبی برای مددجویان و تولید انرژی برای شهرستان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، احمد رضایی معاون اشتغال کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه احداث نیروگاه خورشیدی بر پشت بام منازل مددجویان کمیته امداد موجب توانمندی اقتصادی و عزت‌نفس این افراد می‌شود، بیان کرد: بازدهی نیروگاه‌های خورشیدی در شهرستان نایین به دلیل آفتابگیر بودن در بیشتر روز‌های سال، بالاتر از دیگر مناطق است و قطعاً درآمد خوبی برای مددجویان و تولید انرژی برای شهرستان خواهد بود.

وی در خصوص روند بازپرداخت تسهیلات از سوی مددجویان گفت: شرکت توزیع نیروی برق به صورت ماهانه برق تولیدی را از مددجویان خریداری می‌کند که پس از تسویه تسهیلات در مدت ۸ سال، مددجو مالک نیروگاه می‌شود و کل سود حاصل از فروش انرژی به دولت را ماهانه دریافت می‌کند.

معاون اشتغال کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: امیدواریم با اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی، در زمینه اشتغال‌زایی بتوانیم گام مؤثری در تقویت رفاه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) برداریم.

محمد جواد شفیعی رئیس کمیته امداد نایین با بیان این که استفاده از پنل‌های خورشیدی خودکفایی در تولید برق را هم به دنبال دارد، گفت: طرح نصب نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید ۵ کیلووات برق در ساعت در راستای خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) است که تعداد ۵۳ نیروگاه برنامه هدف است.

وی با بیان اینکه این طرح یک تفاهم‌نامه سه جانبه بین کمیته امداد، بانک و مددجو است، افزود: بر اساس تفاهم‌نامه دیگری مابین شرکت توزیع نیروی برق و کمیته امداد امام خمینی(ره)، برق تولیدی این نیروگاه‌ها به صورت تضمینی به مدت ۲۰ سال خریداری می‌شود و از محل درآمد نیروگاه‌های خانگی، مددجوی کمیته امداد به درآمدزایی می‌رسد.

شفیعی خاطرنشان کرد: مزایای این طرح از سوی شرکت توزیع نیروی برق برای مسؤولان کمیته امداد تشریح شد و بانک‌های عامل هم طبق ابلاغ دولت تسهیلات ۱۰۰ میلون تومانی به هر مددجو اختصاص دادند که تا کنون ۵۳ خانه برای احداث نیروگاه، بازدید، بررسی و تایید شدند و از این تعداد ۴۱ خانه به تصویب رسیده است که ۹ طرح در دهه فجر افتتاح شد و ۳۲ طرح در سالروز تأسیس کمیته امداد به بهره‌برداری می‌رسد.