حاشیه‌نگاری خبرنگار صدای نایین از حضور در مجلس شورای اسلامی
حاشیه‌نگاری خبرنگار صدای نایین از حضور در مجلس شورای اسلامی
تعدادی از خبرنگاران شهرستان نایین به دعوت از نماینده مردم نایین و خوروبیابانک طی سفر یک روزه، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، بیست و دومین روز از آبان ماه ۱۴۰۱ برای اهالی خبر و رسانه شهرستان نایین به ویژه نوجوانان دهه هشتادی و آینده‌سازان میهن اسلامی خاطره ساز شد، روزی که به دعوت و حمایت‌های سرکار خانم دکتر الهام آزاد نماینده مردم نایین و خوروبیابانک در سفر یک روزه به مجلس شورای اسلامی، توانست موجی از وحدت و یکپارچگی را بین اصحاب رسانه و خبرنگاران رقم بزند.

قصه و قول سفر به مجلس شورای اسلامی از شب دیدار و تجلیل از خبرنگاران و گویندگان موسسه فرهنگی و هنری آینده سازان صدای نایین در دفتر خانم آزاد نماینده مردم نایین و خوروبیابانک آغاز شد.

دیداری که به مناسبت چهارمین سالروز تاسیس صدای نایین اولین مرکز تولیدات رسانه‌ای شهرستان نایین صورت گرفته بود و هر سال با حضور خانم آزاد نماینده نایین در دفتر صدای نایین یا در دفتر نمایندگی برگزار می‌شود.

پیشنهاد سفر به مجلس شورای اسلامی توسط خانم محمدی مدیرعامل و مدیر مسئول موسسه فرهنگی و هنری آینده سازان صدای نایین و پایگاه خبری صدای نایین ارائه و با استقبال، حمایت و پیگیری‌های سرکار خانم آزاد به ثمر نشست.

پس از گذشت یک هفته تماس و پیگیری‌های مکرر سرانجام مقرر شد در روز یک شنبه ۲۲ آبان ماه که سرکار خانم دکتر الهام آزاد در صحن علنی مجلس نطق دارند، خبرنگاران حضور داشته باشند؛ هر چند خیلی از نوجوانان و جوانان به دلیل امتحان یا مشکلات دیگر نتوانستند حضور داشته باشند اما با پیگیری و هماهنگی آقای مهدی جابری مشاور و مدیر رسانه‌ای سرکار خانم آزاد، آقای دکتر وزیری مشاور نماینده، آقایان هادی محمدی و ملک مدیر دفتر نماینده و همچنین سرکار خانم مرتضوی مسئول هماهنگی برنامه‌های خانم آزاد این اتفاق خوب رقم خورد.

حوالی ساعت ۲۳ شامگاه شنبه مورخ ۲۱ آبان ماه خانواده‌های خبرنگاران با حضور در محل تجمع و حرکت پایانه نایین برای بدرقه فرزندان خود آمده بودند؛ شور، انگیزه و امید در دل سفر اولی‌ها موج میزد از کوچکترین تا بزرگترین عضو رسانه شهرستان آمده بودند.

پس از خواندن اسامی و حرکت به سمت تهران، در طول مسیر ماشین با مه غلیظ که راننده یک متری خود را به سختی مشاهده می‌کرد روبه رو شد تا جاییکه مسیر را برای چند کیلومتر به اشتباه رفت، پس از طی مسافت‌ها و کاهش مه به مسیر خود ادامه داد.

حوالی ساعت ۵:۳۰ صبح روز یکشنبه ۲۳ آبان در حرم مطهر امام خمینی(ره) جهت اقامه نماز صبح و نیز صرف صبحانه توقف کوتاهی نمود و سپس برای حضور در صحن مجلس حرکت کرد.

حوالی ساعت ۸:۳۰ صبح بود که ساختمانی همه چشم‌ها را به خودش خیره کرد، ساختمانی که برای تعدادی از خبرنگاران فقط در قاب تلویزیون مشاهده می‌شد ساختمان مجلس در بهارستان بود.

اهالی خبر پس از ورود به مجلس و عبور از گیت‌های امنیتی با همراهی روابط عمومی مجلس شورای اسلامی به پشت درب مجلس شورای اسلامی رسیدند.

آقای افشار مدیر روابط عمومی مجلس شورای اسلامی ضمن عرض خوش آمدگویی به خبرنگاران و اهالی رسانه نایین، نکاتی را در خصوص حضور در صحن مجلس شورای اسلامی بیان نمود و سپس خبرنگاران شهرستان را به سمت درب صحن جایگاه بازدیدکنندگان و خبرنگاران مجلس هدایت کرد.

برای آن‌هایی که صحن مجلس را در تلویزیون بارها تماشا کرده بودند تازگی داشت و برخی هم بلافاصله تا رسیدن شروع به گرفتن عکس برای ثبت خاطره نمودند.

نطق سرکار خانم الهام آزاد نماینده مردم نایین وخوروبیابانک وقتی آغاز شد همه نگاه‌ها به سمت جایگاه بود، سراسر افتخار و مباهات که نام نائین و خوروبیابانک در صحن مجلس شورای اسلامی طنین انداز شد، از تذکر نماینده مردم نایین و خوروبیابانک به مقامات کشوری برای حل مسائل و مشکلات گرفته تا پیگیری‌های صورت گرفته، همه ایراد شد که با استقبال زیاد نمایندگان مجلس روبه رو شد.

پس از نطق نماینده مردم نایین و خوروبیابانک به جایگاه خبرنگاران آمدند و از خبرنگاران نایین استقبال نمودند که هیئت رئیسه مجلس نیز پس از اعلام در تریبون مجلس، به خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان خوش آمد گفت.

پس از چند ساعت حضور در صحن مجلس شورای اسلامی، خبرنگاران به جهت بازدید از موزه مجلس با رئیس دفتر نماینده همراه شدند که موزه مجلس شورای اسلامی در عمارت بهارستان یکی از موزه‌های ارزشمند و جاهای دیدنی تهران است و  علاوه بر آثار فاخری مانند نقاشی‌های کمال‌الملک و هدایای ملل، روایاتی از تاریخ معاصر را نیز به نمایش می‌گذارد.

به گفته مسئول موزه، ساختمانی را که امروزه به‌عنوان ساختمان مشروطه (موزه مجلس) یا مجلس شورای ملی می‌شناسیم، در واقع کاخ میرزا حسین‌خان سپهسالار بوده که در سال ۱۲۹۵ هجری قمری، توسط مهندس بنام ایرانی میرزا مهدی‌خان شقاقی ملقب به «ممتحن‌الدوله» و به دستور شخص سپهسالار، طراحی و ساخته شد.

پس از بازدید از موزه خبرنگاران با بدرقه آقای ملک مسئول دفتر نماینده، به حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) جهت اقامه نماز ظهر و عصر و زیارت رفتند و پس از زیارت به سمت نایین حرکت نمودند.

حضور در خبرگزاری ملت و دیدار با تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

 

 

 

  • نویسنده : حمیدرضا پوربافرانی