شهرک تخصصی صنایع معدنی کشور در نایین
شهرک تخصصی صنایع معدنی کشور در نایین
صدای نایین / نماینده مردم نایین و خوروبیابانک از فراهم شدن زمینه اولین شهرک تخصصی فرآوری عناصر معدنی شیمی پارک مواد معدنی در کل کشور خبر داد.  

الهام آزاد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین با اشاره به ظرفیت های معدنی حوزه انتخابیه خود گفت: دو شهرستان نایین و خوروبیابانک از ظرفیت و ذخایر معدنی خوبی برخوردار است که محصول استخراجی آن به صورت خام فروشی از شهرستان خارج می شد.

او در ادامه افزود: محور ارتباطی انارک به دلیل وجود زیرساخت‌های لازم مانند بزرگراه غرب به شرق کشور، ریل آهن، پساب شهرنایین و خطوط انتقال آب و برق و همچنین وجود زمین‌های مورد نیاز محل مناسبی برای اجرای این طرح است.

محمد جواد بگی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین با بیان اینکه حدود ۵۰ میلیارد تومان اجرای طرح در شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک تعریف شده است، گفت: شهرک تخصصی فرآوری عناصر راهبردی باید ابتدا در قالب ناحیه صنعتی با هدف استفاده از مزایای آن و جذب سرمایه گذاران در فاصله‌ای مناسب از شهر نایین براساس مطالعات زیست محیطی و در نزدیک‌ترین مکان به زیرساخت‌ها و خطوط خدماتی ساخته شود.

 

 

 

 

برای تعیین مکان مناسب جهت ساخت شهرک فرآوری عناصر راهبردی در مجاورت محور ارتباطی نایین – انارک بازدید میدانی شد.

  • نویسنده : مهدیه محمدی