یک هزار و ۷۰۰ نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اردستان استفاده کردند
یک هزار و ۷۰۰ نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اردستان استفاده کردند
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان گفت: حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر در طول یک‌سال گذشته از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان اردستان بهره‌ بردند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، حسن قاسمی سپرو رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه، اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان اردستان در دو بخش دولتی و غیردولتی ارائه می‌شود، بخش غیردولتی همان آموزشگاه‌های آزاد در شهرستان بوده که حدود ۳۰ آموزشگاه آزاد در سطح شهرستان فعالیت دارند.

وی افزود: آموزش‌های دولتی فنی و حرفه‌ای در سه مرکز ثابت برادران، خواهران و زواره همچنین یک مرکز سیار در مهاباد ارائه می‌شود و اکنون در دورترین نقاط روستایی شهرستان آموزش به افراد داده می‌شود.

قاسمی سپرو خاطرنشان کرد: رشته‌های فنی، پایه و مادر همچون تراشکاری، جوشکاری، برق، مکانیک تعمیرات لوازم خانگی در مرکز برادران و در مرکز خواهران نیز رشته‌هایی همچون طراحی، دوخت، آشپزی، فناوری اطلاعات، صنایع دستی و هنر آموزش داده می‌شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان تصریح کرد: در تمام جوامع، آموزش‌ها ۷۰ درصد علمی و ۳۰ درصد نظری است و ما معتقد هستیم کوتاه‌ترین راه رسیدن به اشتغال استفاده از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است همچنین شاید امروزه اشتغال به عنوان یک دغدغه برای خانواده‌ها مطرح باشد اما فنی و حرفه‌ای با آموزش و مشاوره‌‌های لازم افراد به سمت شغل مورد نظر هدایت می‌کند.

وی بیان کرد: می‌طلبد خانواده‌ها با برنامه‌ریزی مناسب فرزندان خود را به کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای هدایت کنند باعث می‌شود که از فرصت اوقات فراغت خود به طور مناسب استفاده کرده و ضمن تبدیل شدن به یک فرد ماهر، می،تواند در جامعه نقش مفیدی ارائه کند.

قاسمی سپرو خاطرنشان کرد: در طول یک‌سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در دو بخش دولتی و غیردولتی توسط فنی و حرفه‌ای اردستان ارائه شد همچنین حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر در طول یک‌سال گذشته از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کردند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان یادآور شد: نتایج قبولی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که منجر به صدور گواهی شده حدود ۶۵ درصد بوده است.

  • نویسنده : علیرضا صفاری‌فر