تمام همت مدیریت استان حل مشکلات و مسائل آبی اصفهان است
تمام همت مدیریت استان حل مشکلات و مسائل آبی اصفهان است
زینلیان گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم با تأکیدات استاندار اصفهان همت برآن است تا مشکلات انباشته شده چندین ساله استان بویژه تأمین آب حل شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین دکتر مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در نشست نمایندگان اصناف کشاورزان استان گفت: بیش از ۹۷ درصد از مساحت حوضه آبریز زاینده رود در استان اصفهان است، از این رو همواره نام «استان اصفهان» و «زاینده رود» به یکدیگر گره خورده است و حساسیت بسیار زیادی نسبت به این دو موضوع وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: با روی‌‌ کار آمدن دولت سیزدهم با تأکیدات استاندار اصفهان همت بر‌آن شد تا مشکلات انباشته شده چندین ساله استان بویژه تأمین آب اصفهان حل شود.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص تلاش‌های بسیاری توسط وزارت نیرو انجام شده و به لحاظ تحلیل موضوع، بررسی مشکلات، برنامه اقدام و احیای زاینده رود، برنامه‌ریزی‌ها انجام و مسیر مشخص شده است.

زینلیان تصریح کرد: احیا و اجرای پروژه‌های زمین مانده اصفهان در تأمین آب در دستور کار است‌ و مردم انتظار دارند که اقدام و عمل همانگونه که از تأکیدات مقام معظم رهبری است، اجرایی شود.

 وی افزود: مسئله آب در اصفهان تنها مشکل کشاورزان که البته حقابه بر هستند نیست، بلکه حیات تمدن بزرگ استان اصفهان به زاینده رود گره خورده است و اگر بی تفاوت باشیم میراث غنی اصفهان نابود خواهد شد و پاسخی برای آیندگان نخواهیم داشت، از طرفی محیط زیست مظلوم اصفهان که در سالهای گذشته مورد غفلت واقع شده امروز منبع و منشأ ریزگرد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: جلسات متعددی توسط استانداری اصفهان برای معـاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و سرپـرست حوضـه آبـریـز زایـنـده رود برنامه‌ریزی شده‌است، از جمله دیدار و نشست با استاندار اصفهان که صبح امروز رقم خورد، نشست با کشاورزان، کنترل پروژه و جلسه با فرمانداران تا مسائل استان همه جنبه بررسی شود.

وی اضافه کرد: تمام همت مدیریت استان حل مشکلات و مسائل آبی اصفهان است و در این راستا تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

دکتر زینلیان در پایان گفت: شهادت می‌دهیم کشاورزان اصفهان با وجود تمام مشکلاتی که دارند و حقابه بر نیز هستند؛ همراه مدیریت استان و کشور بودند و در بزنگاه‌های خاص، خط خود را از دشمن جدا کردند که این رویکرد جای تقدیر دارد.