افزایش آب‌رسانی سیار به روستاهای اردستان
افزایش آب‌رسانی سیار به روستاهای اردستان
در تابستان سال گذشته برای ۷۹ روستای اردستان آب رسانی سیار انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود که حجم این مدل آب رسانی برای ایام عید و تابستان آینده افزایش پیدا کند.

افزایش آب‌رسانی سیار به روستاهای اردستان

علی عباسی، مدیر آبفای اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین در اردستان، اظهار داشت: گزارش‌های سازمان هواشناسی گویای وضعیت کم بارش‌ است، تابستانی که گذشت را با کمک چاه شهرداری توانستیم بگذرانیم و شرایط تأمین آب شرب در شهرستان اردستان ناپایدار بود.

وی افزود: خوشبختانه با مدیریت انجام شده در حوزه آب شرب شهرستان، مشکلی برای مردم در این خصوص ایجاد نشد اما ضرورت دارد که در این راستا برای ایام نوروز و تابستان سال آینده تدابیر لازم اتخاذ شود.

مدیر آب رسانی اردستان

عباسی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت بارش‌‌ها، کاهش سطح ایستایی چاه‌ها در سطح شهر اردستان به وجود آمده است و موضوع بعدی بارگذاری‌های جدیدی بوده که در سطح شهر ایجاد شده و برای واحد‌های مسکونی در حال احداث شهرستان نیز باید تأمین آب انجام شود.

مدیر آبفا اردستان تصریح کرد: درخواست حفر چاه جدید برای اداره آب منطقه‌ای ارسال کردیم که مطالعات ژئوفیزیکی آن انجام شده است و درخواست داریم اداره آب منطقه‌ای در مکان‌یابی برای حفر این چاه به آبفا کمک کند تا بتوانیم یک نقطه مناسب را در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه حفر چاه جدید زمان‌بر است و قطعاً به تابستان سال آینده نخواهد رسید، تعریف یک چاه بحران در اردستان و زواره حائز اهمیت است و به نظر می‌رسد در ایام پیک در حدود ۲۵ تا ۳۰ لیتر بر ثانیه کسری خواهیم داشت.

عباسی یادآور شد: در تابستان سال گذشته برای ۷۹ روستای اردستان آب رسانی سیار انجام شد و پیش‌بینی می‌شود که حجم این مدل آب رسانی برای ایام عید نوروز و تابستان آینده افزایش پیدا کند چرا که منابع محلی ممکن است پاسخگوی نیاز آبی نباشد.

  • نویسنده : علیرضا صفاری‌فر