بناهای تاریخی صرفاً خشت و آجر نیستند بلکه روح دارند
بناهای تاریخی صرفاً خشت و آجر نیستند بلکه روح دارند
مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان گفت: بناهای تاریخی صرفاً خشت و آجر نیستند بلکه روح دارند که با شنیدن داستان و حکمت ایجاد بناهای تاریخی می‌توان به ارزش آن‌ها پی برد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، بهرام عبدالحسینی در آخرین روز برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، با حضور در غرفه اصفهان اظهار کرد: امسال شاهد ایده‌ها و خلاقیت‌های جدیدی در نمایشگاه هستیم، به‌طوری‌که اگر کسی یک ساعت برای بازدید از غرفه اصفهان وقت بگذارد گویا بدون هیچ هزینه‌ای به همه نقاط استان اصفهان سفر کرده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان افزود: در طراحی بعضی از غرفه‌های سایر استان‌ها، سبک قدیم مشاهده می‌شود، اما در غرفه اصفهان، مکان‌های دیدنی، ظرفیت‌ها و قصه‌های شنیده نشده روایت شده است.

وی با اشاره به جذابیت ویدئوهای تولیدشده در غرفه اصفهان، تصریح کرد: اوایل سال جاری در جلسه‌ای با حضور مسئولان مرتبط، قرار شد تا قصه‌های ناگفته اصفهان در قالب ویدئوهای دو یا سه‌ دقیقه‌ای تدوین شود و بعد از اجرایی شدن این ایده و با توجه به استقبال مخاطبان، تصمیم گرفته شد تا این ویدئوها در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ در سیمای اصفهان نیز پخش شوند.

عبدالحسینی خاطر نشان کرد: شاید همه ما تا به حال بسیاری از بناهای تاریخی استان اصفهان را دیده باشیم، اما داستان آن‌ها را نشنیده‌ایم. بناهای تاریخی صرفاً خشت و آجر نیستند بلکه روح دارند. ازاین‌رو با شنیدن داستان و حکمت ایجاد آن‌ها می‌توانیم به ارزش بناهای تاریخی پی برده و در حفظ و نگهداری آن‌ها کوشا باشیم.

وی افزود: اگرچه می‌توان مستندی ۶۰ دقیقه‌ای نیز از یک بنا تولید کرد، اما تولید ویدئوهایی درباره بناهای تاریخی استان اصفهان و چگونگی ایجاد آن‌ها که دارای مدت‌زمان اندکی است بسیار هوشمندانه صورت گرفت و نشان داد که در شرایط امروز ایران و جهان، ویدئوهای کوچک با محتواهای کمتر و جذاب‌تر بهتر در ذهن مردم ماندگار خواهند شد.

 پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران و سی‌ و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از شنبه تا سه‌شنبه _نهم تا دوازدهم بهمن‌ماه_ به مدت چهار روز برگزار شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا تا ساعت ۱۷ امروز _چهارشنبه دوازدهم بهمن‌ماه_ از این نمایشگاه بازدید کنند.