مادران شهدا با تاسی از حضرت ام‌البنین(س) فرزندان صالح تربیت کردند
مادران شهدا با تاسی از حضرت ام‌البنین(س) فرزندان صالح تربیت کردند
کارشناس حوزه گفت: مادران شهید با تاسی از حضرت ام‌البنین(س) فرزندانی تربیت کردند که همچون حضرت عباس (ع) در راه امام زمانش و در خط ولایت تا آخر ایستاد و مظلومانه شهید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، حجت الاسلام شریفی کارشناس حوزه در مراسم عزاداری وفات حضرت ام البنین علیها السلام گفت: این بانوی قدر جایگاه خود را دانست، وقتی فرزندی به ایشان عنایت شد وظیفه مادری را انجام داد و حضرت عباس علیه‌السلام مادری همانند ام البنین علیهاالسلام داشت؛ این بانوی بزرگوار، عبد صالحی تربیت کرده است که در راه اصلاح عالم هستی قدم برمی دارد و دست عالم را می گیرد و به سوی نور می برد.

حجت الاسلام شریفی با اشاره به اینکه حضرت ام البنین یکی از از مادران نمونه تاریخ قلمداد می شود گفت: تا هستی بر جاست و صفات حضرت عباس(ع) بر زبان ها جاری است سخن از مادرش ام البنین هم می شود، چرا که درس ادب، ولایتمداری، عشق به همنوع و آشنایی با دردهای زمان از جمله درس هایی بود که چهار پسر
ام البنین در مکتب مادر آموختند و با آنها جاودانه شدند.

وی ، حضرت ام البنین خود را نه به عنوان جانشین فاطمه(س) بلکه به عنوان خادم فرزندان فاطمه(س) می دانست.

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه عباس(ع) از این سرچشمه ادب، تربیت آموخت که برادرش حسین(ع) را همیشه یا سیدی، یا اباعبدالله خطاب می کرد گفت:  اگر چه هر دو از یک پدر بودند اما تواضع و ادب او نسبت به حسنین(ع) به علت نگرش عمیق او به عظمت حضرت زهرا(س) بوده و این درسی است که از کودکی حضرت ام البنین به آنها آموخت.

وی ادامه داد: حضرت ام‌البنین(س) به قدری باادب، باوفا و بامعرفت بود که فرزندان حضرت زهرا(س) را به فرزندان خود ترجیح می‌داد و چنان با آن‌ها مادرانه رفتار می‌کرد که فرزندان حضرت زهرا(س) او را مادر صدا می‌زدند.

کارشناس حوزه گفت: مادران شهید با تاسی از حضرت ام‌البنین(س) فرزندانی تربیت کردند که در راه امام حسین(ع) هم‌چون حضرت عباس(ع) در خط ولایت تا آخر ایستادند و مظلومانه شهید می‌شوند.

حجت الاسلام شریفی مادران بایستی مثل ام البنین، سرباز امام زمان تربیت کنند چرا که محوری ترین نقش تربیت خانواده دامن پاک مادردانی است که فرزندان خود را با امام زمان (عج) آشنا کنند.

گفتنی است مراسم عزاداری وفات حضرت ام البنین علیها السلام در امامزاده سلطان سید علی (ع) و شبستان حضرت قمربنی هاشم (ع) برگزار گردید و عزاداران مادر سقای دشت کربلا، در سوگ این بانو اشک ماتم ریختند.

  • نویسنده : مهدیه محمدی