نایین، شهرستان‌ مهم انتظامی استان اصفهان
نایین، شهرستان‌ مهم انتظامی استان اصفهان
جانشین فرمانده انتظامی اصفهان گفت: نایین یکی از شهرستان‌های مهم برای انتظامی استان است که بایستی به عنوان پشتیبان تأمین کننده امنیت مرکز استان و مرکز کشور عمل کند.

نایین 

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، سردار محمدرضا هاشمی‌فر، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در آیین معارفه فرمانده انتظامی نایین ضمن گرامیداشت روز ارتش، بیان کرد: نیروهای مسلح کشور با اجرای عملیات مقتدرانه ترکیبی پهبادی و موشکی نسبت به تنبیه رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل و استکبار جهانی و انتقام خون شهدای مقاومت، درس عبرتی به همه دشمنان دادند.

وی افزود: این اقدام به موقع، شجاعت و اقتدار سربازان اسلام در مقابله با دشمنان را بار دیگر به نمایش گذاشت و دنیا متوجه قدرت بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی شد که باید سجده شکر به جای آوریم.

هاشمی فر با اشاره به پیش بینی ۴۰ سال قبل مقام معظم رهبری، تصریح کرد: همه فهمیدند که هر کس چشم چپ به سرزمین ایران اسلامی داشته باشد پاسخ محکمی خواهد گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی اصفهان خاطرنشان کرد: ثمره این عملیات مقتدرانه ایجاد وحدت و همبستگی بین همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در کنار ملت مظلوم و مقاوم فلسطین و منزوی کردن رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی خواهد بود.

امنیت، مدیون پلیس هوشمند، مقتدر و باکفایت است

وی با بیان اینکه امنیت یکی از اساسی‌ترین نیازهای جامعه بشری است، گفت: شرط اصلی داشتن یک زندگی سالم اجتماعی، وجود امنیت بوده که در دین اسلام نیز از اهمیت زیادی برخوردار است به طوری‌که حضرت ابراهیم (ع) در زمان بنای مکه اولین چیزی که از خدا طلب کرد، امنیت برای مردمان آن سرزمین بود.

هاشمی فر ضمن اشاره به سخنان امام علی (ع) مبنی بر اینکه وحدت و یکپارچگی امت مسلمان رمز اعتلای جامعه است، بیان کرد: امنیت یک مقوله نسبی است و تحقق یک امنیت پایدار اجتماعی علاوه بر مشارکت همه آحاد مردم، دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول، حقیقتاً مدیون پلیس هوشمند، مقتدر و باکفایت است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: دغدغه پلیس، پاسداری از جان، مال، ناموس و آبروی انسان‌ها است و در این حوزه از هیچ کوششی حتی از جان خودش دریغ نمی‌‌ورزد.

وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروی انتظامی مظهر پاکیت، حاکمیت و امنیت در جمهوری اسلامی است، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ارکان حفظ نظم و امنیت در نظام جمهوری اسلامی، سازمان مقدس فراجا است، ایجاد امنیت فردی و اجتماعی، اخلاقی، روحی و روانی در جامعه از مهم‌ترین مسئولیت‌های نیروی انتظامی است.

امنیت یک مقوله تبلیغاتی و لسانی نیست

هاشمی فر تأکید کرد: سازمان فراجا با توسعه رویکرد جامعه محوری، تربیت پلیس هوشمند در تراز انقلاب اسلامی، داشتن رحمت، رأفت و مهربانی در برخورد با مردم، برخورد قاطع و خشن بدون اغماض با مجرمان در هر سطحی و جلب اعتماد عمومی در جهت تأمین نظم و امنیت در جامعه، به خوبی توانسته است از حوادث گذشته و تهدیدات اخیر با اقتدار، سعه صدر، خویشتن‌داری و با همراهی ملت شهید پرور و پشتیبانی دستگاه‌های مسئول، با اقتدار و تدبیر عمل نماید.

هاشمی‌فر با اشاره به اینکه پلیس معتقد است امنیت یک مقوله تبلیغاتی و لسانی نیست، بیان کرد: وجود امنیت را بایستی خود مردم احساس کنند که امروز کارآمدی، توانمندی، اقتدار و کارایی پلیس بر هیچکس پوشیده نیست.

جانشین فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به گسترش و پراکندگی حوزه مأموریتی پلیس و استقرار در دورترین نقاط در دریا، خشکی، کویر و در شرق و غرب در مرزها و محورهای مواصلاتی، عنوان کرد: پلیس در جهت آسایش و امنیت عمومی با چشمانی که خواب راحت را از خود می‌گیرد تا مردم خواب راحت داشته باشند، ایفای نقش می‌‌نماید.

همه ما موظف به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستیم

وی با بیان اینکه امروز دشمن در حوزه جنگ سخت به علت توانمندی بالای نیروهای مسلح، توان رویارویی و مقابله را ندارد، گفت: دشمن با معطوف شدن به حوزه جنگ نرم و هدف قرار دادن اصل دین با ترویج بی‌بندوباری، فساد، فحشا، کشف حجاب و زدودن غیرت دینی از مردان و زنان، به دنبال ایجاد ناامنی روانی و اجتماعی و سلب آسایش و امنیت عمومی است.

هاشمی ادامه داد: با شناخت این تهدیدات، همه ما موظف به تأسی از قیام امام حسین (ع) در فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستیم که باید با هوشیاری، حفظ وحدت، گسترش جهاد تبیین، تغییر رویکرد در گفتار و عمل مسئولین و با ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه نسبت به خنثی‌سازی این اهداف و تهدیدات اقدام کنیم.

جانشین فرمانده انتظامی اصفهان بیان کرد: نام فراجا در تاریخ انقلاب اسلامی با شجاعت و ایثارگری غیور مردان و شیرزنانی عجین شده است که خالصانه، بی‌ادعا، جان بر کف و بدون منت در راستای برقراری نظم و امنیت و تداوم آن در جامعه تلاش می‌کنند.

وی افزود: بی‌تردید امنیت، سلامت و اقتدار ایران اسلامی مرهون بخشی از تلاش‌های شبانه روزی بزرگ‌مردان فراجا است که با روحیه شهادت‌طلبی در راه تحقق امنیت پایدار و تأمین آسایش و امنیت عمومی و برخورد قاطع نسبت به مخلان نظم و امنیت، تا پای جان ایستادگی میکنند.

هیچ مجرمی، نقطه امنی برای جولان در استان ندارد

هاشمی فر اظهار کرد: با توجه به فرمان رهبری و بنابر تدبیر سردار رادان فرمانده کل انتظامی، از ۲۵ فروردین ماه طرح نور در مقابله با بدحجابی، کشف حجاب و ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی در سطح کشور و به تناسب در سطح استان به مرحله اجرا گذاشته شده است که بازتاب بسیار خوبی داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی اصفهان با هشدار به مخلان نظم و امنیت عنوان کرد: مطمئن باشند هیچ مجرمی در هیچ سطحی، نقطه امنی برای جولان در این استان نخواهد داشت و مصداق این سخن عملکردی است که امروز به پاس زحمات شبانه‌روزی مجموعه خادمین ملت در انتظامی استان شاهد هستیم.

وی با اشاره به توصیه امام علی (ع) مبنی بر اینکه بگذارید و بگذرید، گفت: این جمله برای ما مسئولین است که چقدر توانسته‌ایم به وظایف خود در این نظام اسلامی عمل کنیم، خوش به حال آنان که در طاعت خالق و در خدمت مخلوق هستند.

نایین باید پشتیبان تأمین کننده امنیت مرکز کشور باشد

هاشمی فر، نایین را صرف نظر از خیلی از موضوعات و مؤلفه‌هایی که در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و امنیتی دارد، یکی از شهرستان‌های مهم برای انتظامی استان ذکر کرد و گفت: این شهرستان بایستی به عنوان پشتیبان تأمین کننده امنیت مرکز استان و مرکز کشور عمل کند زیرا حساسیت زیادی در حوزه اشرار، قاچاقچیان مواد مخدر و کالا و همچنین در حوزه کنترل محور دارد که از دیرباز مورد توجه ویژه بوده است.

جانشین فرمانده انتظامی اصفهان با تأکید بر اینکه نایین یکی از شهرستان‌های موفق در استان است، خاطر نشان کرد: رویکرد انتظامی استفاده از افسران مؤمن، ولایی، مخلص، عملیاتی و میدانی است که جا دارد از زحمات سرهنگ هادی کیانمهر فرمانده اسبق انتظامی شهرستان و مجموعه تحت امر ایشان در انتظامی شهرستان تشکر و قدردانی کنم و برای جناب سرهنگ بدیعیان فرمانده جدید انتظامی شهرستان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با حسن تعاملات بالا و همراهی مردم و استفاده از همه ظرفیت ها در حفظ و ارتقاء وضعیت موجود در جهت تحقق امنیت پایدار در شهرستان موفق باشند.

  • نویسنده : طاهره دهقانی