سامانه جامع رسانه‌های کشور، مرجع رسمی خبرنگاران
سامانه جامع رسانه‌های کشور، مرجع رسمی خبرنگاران
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان گفت: همه خبرنگاران برای اینکه به رسمیت شناخته شوند، حتما باید در سامانه جامع رسانه‌های کشور ثبت نام کنند و تنها مرجع خدمات ما به اهالی رسانه از طریق این سامانه خواهد بود.

رضوان امامدادی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین در اردستان، اظهار کرد: خبرنگاران در جامعه وظیفه دارند که در حوزه کاری خودشان به ایجاد صلح و آرامش کمک کند و اخبار را سریع، صحیح و از منبع موثق در اختیار مردم قرار دهد.

وی افزود: خبرنگاران و رسانه‌ها باید از تشویش اذهان عمومی خودداری کنند و اخباری که منبع موثق نداشته یا مورد تأیید نیست را مخابره نکنند، همچنین  وظیفه خبرنگار این است که آگاهی مردم را در سطح جامعه افزایش دهد.

امامدادی خاطرنشان کرد: وظیفه رسانه‌ها این است که سطح آگاهی و تحلیل مردم جامعه افزایش پیدا کند و همچنین تلاش کنند ذهن جامعه را نسبت به مسائل سطحی جامعه مشغول نکنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان تصریح کرد‌: خبرنگاران از لحاظ مردم، جزء اقشار مورد توجه هستند و باید انتقادهای خبرنگاران و اصحاب رسانه به گونه‌ای باشد که در میان مردم دلسردی ایجاد نکنند و در جهت ابراز حقیقت عمل کنند.

وی ضمن اشاره به خط مشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه خبرنگاران برای اینکه به رسمیت شناخته شوند، حتما باید در سامانه جامع رسانه‌های کشور ثبت نام کنند و تنها مرجع خدمات ما به اهالی رسانه از طریق این سامانه خواهد بود.

امامدادی ادامه داد: کسانی که عضو این سامانه جامع شوند می‌توانند از مزایایی که برای خبرنگاران در نظرگرفته شده بهره‌ ببرند و یکی از مهم‌ترین این مزایا بیمه خبرنگاری است و همچنین می‌توانند از هنرکارت صندوق هنر نیز استفاده کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان تأکید کرد: موضوع رتبه‌بندی خبرنگاران نیز با عضویت در سامانه جامعه رسانه‌های کشور برطرف خواهد شد و دولت نیز از خبرنگارانی حمایت می‌کند که عضو این سامانه جامع کشوری باشند.

  • نویسنده : علیرضا صفاری‌فر