بیش از ۳۵۰ روستا در استان اصفهان دچار تنش آبی است/ اولویت طرح های آبرسانی به روستا است
بیش از ۳۵۰ روستا در استان اصفهان دچار تنش آبی است/ اولویت طرح های آبرسانی به روستا است
استاندار اصفهان در سفر به نایین گفت: بیش از ۳۵۰ روستا در استان اصفهان دچار تنش آبی است و اولویت دولت سیزدهم طرح های آبرسانی به روستا است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین سیدرضا مرتضوی استاندار استان اصفهان با اشاره به فعالیت های بسیج سازندگی در راستای آبرسانی به روستاها گفت; بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای طرح های آب رسانی به روستاها در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه بیش از ۳۵۰ روستای این استان دچار بحران بی آبی است افزود: بی شک رفع این مشکلات از اولویت های دولت سیزدهم است و با توجه به کمبودهایی که در شهرستان نایین وجود دارد بیشترین فرصت توسعه آبرسانی در شهرستان نایین انجام می شود.

استاندار اصفهان با تاکید بر ضرورت پشتیبانی مالی توسط اداره آبفای استان بیان کرد: طبق روندی که تعریف شده می توان اقدامات بزرگی انجام و بخش بزرگی از اعتبارات را جذب نمود و این باعث دلگرمی مردم در روستا خواهد بود.

مرتضوی گفت: اگر در روند کار وقفه ای ایجاد شود حوزه مقاومت نقش محوری به خود بگیرد تا به هدف نهایی نزدیک تر شویم‌ و محور عملکرد ما در مسیر مقاومت عمرانی و برخورداری است.

او با اشاره به اینکه در شهرستان نقاط حادثه خیز و منطقه  پر تصادف وجود دارد گفت: با احداث باند سوم چهار کیلومتری می توانیم از بروز بسیاری از تصادفات در شهرستان جلوگیری کنیم.

استاندار اصفهان گفت: امیدواریم اداره راهسازی اقداماتی را در راستای بهبود وضعیت راهسازی انجام دهند تا از خسارت های ناشی از این امور جلوگیری شود و دو نقطه پر تصادف شهرستان گردنه ملا احمد و محور اردکان نایین به علت صدمه های بالا باعث افزایش فوتی های تصادف شده است.

نماینده عالی دولت در استان افزود: با پیگیری هایی که صورت گرفته در بحث کانالیزه کردن پلیس راه توان عملیاتی را پیگیری کرده ایم اما خواهشی که داریم بحث کانالیزه کردن پلیس راه است که ترافیک محور نایین اردکان را مدیریت کنیم و بار ترافیکی این منطقه هم کاهش پیدا کتد که از خستگی ها جلوگیری شود ملا احمد، ابتدای حوزه شهرستان که فاصله دو باند رفت و برگشت به دو متر می رسد و نیازمند باند نیوجرسی می باشد.

  • نویسنده : طاهره دهقانی ، یلدا آه مند