از اجرای طرح‌های مکمل تا برگزاری ویژه برنامه‌های دهه فجر برای دانش آموزان
از اجرای طرح‌های مکمل تا برگزاری ویژه برنامه‌های دهه فجر برای دانش آموزان
صدای نایین/ مدیر آموزش و پرورش نایین، یکی از اهداف آموزش و پرورش را جرای طرح‌های مکمل برای برطرف کردن آسیبی که در زمان کرونا به دانش‌آموزان به وارد شد برشمرد.

حمید شهریاری مدیر آموزش و پرورش نایین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین با اشاره به اینکه کارکنان این اداره، فرهنگیان و دانش آموزان در شهرستان با کمبود امکانات رفاهی مواجه هستند گفت : پروژه سالن ورزشی شهید باهنر سال ۸۶ کلنگ‌زنی شده و تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است، امید است با مساعدت مسئولین به ویژه نماینده محترم شهرستان این پروژه با نصب کفپوش به بهره‌برداری رسیده تا مورد استفاده قرار گیرد. همچنین برنامه داریم که با مساعدت دیگر عزیزان نسبت به تأسیس پارک مخصوص فرهنگیان نیز اقدام کنیم.

شهریاری بیان کرد :با توجه به قرار گرفتن نایین در چهارراه مواصلاتی و عدم امکانات کافی برای پذیرش مسافران، آموزش و پرورش با توسعه خانه معلم در صدد سرویس‌دهی به مسافران به ویژه فرهنگیان می‌باشد.

او از اجرای طرح‌های مکمل برای برطرف کردن آسیبی که در این مدت به دانش‌آموزان به خصوص دانش‌آموزان پایه اول تا سوم وارد شده خبر داد و آن را یکی از اهداف آموزش و پرورش برشمرد و گفت: به دلیل شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش در سطح دنیا شاهد تغییراتی در سبک آموزش بوده‌ایم که یکی از آثار آن افت تحصیلی و آسیب‌های جسمی و روانی برای دانش آموزان به دلیل استفاده از اینترنت می‌باشد که با حضوری شدن کلاس‌ها و برنامه‌های آتی ان‌شاءالله حداکثر تلاش‌مان را برای برطرف کردن مشکلات خواهیم کرد.

او تصریح کرد: مسابقات ورزشی و فرهنگی که در دهه فجر برگزار می‌شود، فرصت مناسب برای ایجاد نشاط برای دانش آموزان می‌باشد. با حضوری شدن کلاس‌ها جهش تحصیلی و تحرک دانش آموزان زیاد شده است.

او گفت: اجرای مراسمات و مناسبات انقلابی به صورت منسجم باید انجام گیرد و آموزش و پرورش به دلیل تاثیرات بالایی که در جامعه دارد باید بهترین عملکرد را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بهترین گزینه بعد از نیروهای رسمی فرهنگیان، بازنشستگان عزیز هستند افزود : با وجود کمبود نیرو ما از ظرفیت بازنشستگان استفاده می‌کنیم که باید از آن‌ها تشکر کنیم که به دلیل تعهد کاری و دلسوزی که نسبت به قشر دانش‌آموز دارند قبول زحمت کرده و به جامعه فرهنگی کمک می.کنند. احساس مسئولیت آنها نقطه قوت و حرکت جهادی در راستای آموزش است.

مدیر اداره آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در کنار آموزشگاه‌های کنکور برای موفقیت دانش آموزان در دیپلم و کنکور قدمهای مفیدی بر خواهد داشت؛ ضمن اینکه بهترین موردی که می تواند به دانش آموزان کمک کند معلمانی هستند که در طول سال از دانش آموزان شناخت پیدا می‌کنند. ما تصمیم داریم ضمن مشورت با کارشناسان، سطح رشته های قبولی در شهرستان را با توجه به بالا بودن سطح تدریس همکاران که حتی در استان نیز مطرح هستند بالا ببریم.

مدیر اداره آموزش و پرورش دانش آموز تربیت شده را ستون نظام خواند و گفت:  امور پرورشی به دلیل مجازی شدن آسیب دیده چون دانش آموزان از دسترس ما خارج و به فضای مجازی ورود پیدا کرده‌اند؛ با توجه به حضوری شدن مدارس بحث پرورش نیز در کنار آموزش به طور جدی تری پیگیری خواهد شد. بحث تربیتی، تلاش همه ارگان‌ها را می‌طلبد. تاکید بر آموزش سواد رسانه‌ای بسیار مهم است. ما می‌توانیم با معرفی الگوهای برتر و آموزش خانواده‌ها در راستای تربیتی گام‌های مهمی برداریم. استفاده از فضاهای معنوی مانند مساجد، استفاده از ظرفیت جوانان که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند می‌تواند موثر واقع شود. تعلیم و تربیت حوزه‌ای گسترده می باشد که نیازمند پیگیری جدی است.

  • نویسنده : مهدیه محمدی