دوقطبی‌های کاذب به انتخابات ضرر می‌رساند
دوقطبی‌های کاذب به انتخابات ضرر می‌رساند
امام جمعه خوروبیابانک گفت: یکی از شگردهای تبلیغاتی و عملیات روانی استفاده از شگرد دو قطبی‌سازی است که اگر این دوقطبی کاذب باشد به چهار راهبرد مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت زیان می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، حجت الاسلام محمدحسین رمضانی امام جمعه شهرستان خوروبیابانک در خطبه‌های نمازجمعه، اظهار داشت: رهبر انقلاب در بیانات مهم اخیر خود خطاب به آحاد جامعه بیان کردند که از دو قطبی‌های کاذب پرهیز شود و این نشان می‌دهد که دوقطبی می‌تواند صادق و مفید هم باشد چرا که اساسا نظام اسلامی بر اساس دو قطبی‌های مفید شکل گرفت.

وی افزود: دو قطبی‌های مفید همچون تقابل توحید و شرک، حق و باطل، خیر و شر، خودی و غیرخودی و انقلابی و غیرانقلابی هستند، اصلا تفاوت بین نظام ایران اسلامی با نظام های غربی وجود همین دوگانه‌های ذکر شده است.

رمضانی تصریح کرد: در صدر این توصیه رهبر انقلاب، کاندیداهای انتخابات قرار دارند، کمتر از سه ماه دیگر انتخابات را در پیش داریم، یکی از شگردهای تبلیغاتی و عملیات روانی استفاده از شگرد دو قطبی سازی است که اگر این دوقطبی کاذب باشد به چهار راهبرد مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت زیان می‌زند.

امام جمعه خوروبیابانک خاطرنشان کرد: رقبای انتخاباتی در یک نگاه کلی از دو الگوی اثباتی و نفعی استفاده می‌کنند، در الگوی اول تمام تلاش فرد، ارائه برنامه‌های خود است و در الگوی دوم نامزد انتخاباتی تمام تلاشش را بر نقد، نفی و تخریب رقیب خود خلاصه می‌کند و تمام دغدغه او این است که از رای گرفتن رقیب جلوگیری کند.

وی ادامه داد: ‌کسی که اینگونه راه را انتخاب می‌کند و از الگوی نفعی بهره می‌برد کسانی هستند که برای اداره شهر، برنامه خوبی ندارند بنابراین به این دوقطبی سازی‌های کاذب روی می‌آورند، واژه دوقطبی سازی یک پدیده نوظهور نیست و برای همگان واضح است.

رمضانی یادآور‌ شد: در دوقطبی سازی که در ایام انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم به وجود آمد شاهد بودیم که بعد از مذاکرات هسته‌ای و امضای برجام یک دوگانه تا چند سال ذهن مردم را مشغول خود کرده بود همچنین دوگانه جنگ و صلح نیز وجود داشت.

امام جمعه خوروبیابانک اضافه کرد: دوگانه‌های دیگری همچون سنت و مدرنیته، تنش‌زایی و تنش‌زدایی، مذاکره یا مخالف مذاکره، کنسرت و ضد کنسرت و آزادی یا مخالف آن نیز وجود دارد، جالب است کسانی ادعای این کار را داشتند که مدعی بودند زبان مذاکره و صحبت با دنیا را بلد هستند.

وی تاکید کرد: میلیاردها دلار ضرر و زیان به کشور وارد شد و رانت و فساد را افسار گسیخته افزایش داد که یکی از اثرات آن به عنوان تخصیص چندین میلیارد دلار ارز برای یک شرکت واردات چای را امروزه می‌شنویم، مگر مصرف چای در کشور چقدر است؟

  • نویسنده : علیرضا صفاری‌فر