ضرورت صرفه جویی مصرف آب در فصول پاییز و زمستان /۷۹ روستای تحت پوشش شبکه آبرسانی در نایین
ضرورت صرفه جویی مصرف آب در فصول پاییز و زمستان /۷۹ روستای تحت پوشش شبکه آبرسانی در نایین
مدیر آبفا نایین گفت: صرفه جویی مصرف آب در فصول پاییز و زمستان شهرستان ضروری است.

محمدرضا خامسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، گفت: همه مردم در جریان خشک سالی ها قرار دارند ، پیش‌بینی‌های انجام شده در فصل سرد سال و روزهای باقی مانده از پاییز روزهای کم بارشی است و توصیه می کنم مردم صرفه جویی را در دستور کار خودشان قرار دهند.

او با اشاره به اینکه  آب شبکه توزیع از کیفیت مطلوبی  جهت شرب برخوردار می باشد افزود: از تاریخ ۲۷ آبان ماه شیر برداشت  کلیه آب انبارهای منطقه  تا اطلاع ثانوی قطع می گردد و از مردم می خواهیم با صرفه جویی هر چه بیشتر در مصرف آب خادمان خود را در امر یاری کنند.

مدیر آبفا منطقه نایین در ادامه به مشکلات روستای سلطان نصیر اشاره و گفت:  کل روستاهای سطح شهرستان نایین ۱۸۶ روستا که از این ۱۸۶ روستا ۲۳ روستا حالت مزرعه و فاقد سکنه هستند و  تقریبا ۷۹ روستای تحت پوشش شبکه آبرسانی در نایین وجود دارد و ۷۴ روستا غیر تحت پوشش شبکه آبرسانی شهرستان قرار دارد.

او افزود: این روستا بر اساس سرشماری سال ۹۵ دارای چهار خانواده و جمعا جمعیت معادل بیست نفر است که اگر محاسبه ای صورت بگیرد تقریبا بایستی روزانه ۳۰۰ لیتر آب برای شرب این عزیزان  تامین شود.

 خامسی تصریح نمود: آب و فاضلاب شهرستان روزانه حدود ۸۰۰ لیتر آب برای این روستا تخصیص داده و ماهیانه ۲۴ متر مکعب آب برای این روستا تامین می شود.

او گفت: در چند سال اخیر روستاهای سطح شهرستان به دلیل بروز خشکسالی ها و خشکی آب قنوات و چشمه‌ها این روستا،  مردم رو به مصرف از همین منابع آورده و این مشکل را دو برابر نموده و امکان تامین آب برای مصارف غیر از شرب برای این روستا توسط آب و فاضلاب وجود ندارد.

 

  • نویسنده : فاطمه مسعود