تخصیص‌ اعتبار برای نایین باید با توجه به مساحت شهرستان باشد نه جمعیت!
تخصیص‌ اعتبار برای نایین باید با توجه به مساحت شهرستان باشد نه جمعیت!
همزمان با بیست و پنجمین سفر استانی رئیس جمهور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رسیدگی به مسائل و مشکلات عمرانی و اجرایی وارد شهرستان نایین شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، عیسی زارعی‌پور نماینده ویژه دولت سیزدهم در بیست و پنجمین سفر استانی  ریاست‌جمهوری و هیات دولت به نایین از طرح نیمه تمام بیمارستان افضلیان ، ایستگاه سی ان جی مادر ، طرح ساماندهی گلزار شهدای نایین ، امامزاده سلطان سید علی (ع) ، دیدار با خانواده شهیدان قدرت الله و محمود هرمز نصیری بازدید نمودند. 

تخصیص‌ اعتبار برای نایین باید با توجه به مساحت شهرستان باشد نه جمعیت!

محسن فیروزی فرماندار نایین در جلسه شورای اداری با اشاره به اینکه بحران کم آبی در نایین یکی از مشکلات بزرگ این شهرستان است، گفت: در سال ۹۰ به دلیل ندانم‌کاری مسئولان وزارت نیرو خط انتقال آب شرب به نایین از رده خارج شد، که ۱۸ کیلومتر آن هنوز باقی مانده و از این‌رو با وزیر نیرو مکاتباتی صورتا گرفته که طرح آب رسانی به طرح‌های در حال احداث بازگردانده شود.

به گفته فیروزی، امامزاده سلطان سیدعلی به دلیل نداشتن فیبرنوری امکان پخش زنده تصاویر آن از صدا وسیما وجود ندارد علی رغم اینکه وضعیت آنتن‌دهی روستاهای شهرستان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست ، امروز حل این مشکلات در میدان بروکراسی اداری مخابرات و برق استان جامانده و توجهی نمی شود.

نماینده دولت در نایین در بخشی از سخنان خود به وضعیت تاسف بار  مبلمان شهری و نبود درآمدزایی در این شهرستان اشاره کرد و گفت امروز به دلیل نبود امکانات تفریحی و سرگرمی خانواده های نایینی رو به سمت مهاجرت رفته و جمعیت این شهرستان رو به کاهش است.

فیروزی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت و سلامت از وضعیتی مناسبی برخوردار نیست بر ضرورت تکمیل طرح نیمه تمام بیمارستان افضلیان نایین تاکید نمود.

او با ابراز گلایه مندی از برخی بروکراسی های اداری گفت: این شهرستان در حوزه صنعت دارای ۵۶ واحد فعال با سه هزار ظرفیت اشتغال و در بخش معدن با ۳۰ معدن و ظرفیت اشتغال هزار نفری است، اما هیچ امکانات ورزشی ندارد و  دلیل اصلی آن تخصیص نیافتن اعتبارات، بر اساس تراکم جمعیت است که البته این موضوع را به نهاد ریاست جمهوری و استاندار اصفهان ابلاغ کردیم.

فرماندار نایین افزود این شهرستان با وسعتی بالغ بر ۲۳ هزار کیلومتر مربع ،۲۲ درصد از کل استان اصفهان را در بر گرفته است که لازم است بودجه شهرستان  باید برحسب مساحت برآورد شود.

صنعتی شدن نایین در گرو مانع زدایی و رفع تبعیض

در ادامه صحبت های فرماندار، حجت الاسلام سید علی امام جمعه شهرستان نایین با اشاره به صنعتی شدن این شهرستان گفت: مانع زدایی ، سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در نایین می تواند همچون استان های همجوار این شهرستان را به صنعتی شدن تبدیل کند.

سجادی با اشاره به فراوانی زمین در شهرستان گفت: بیشتر شهرستان را بیابان دربرگرفته و با وجود این همه زمین چرا تاکنون تدبیری برای این کار اندیشیده نشده تا جوانان شهرستان بتوانند از این ظرفیت برای ازدواج استفاده کنند.

امام جمعه نایین ساخت مصلی امامزاده را یکی دیگر از مسائل این شهرستان دانست و خاطرنشان نمود: قصد داریم امامزاده را توسعه دهیم و با ایجاد مصلی، محلی برای برگزاری نماز جمعه و مجالس دینی و مذهبی داشته باشیم؛ بنابراین در صورتی که حمایت لازم صورت بگیرد، شبستان بزرگ مصلی که بخشی از آن ساخته شده است، تکمیل خواهد شد.

در فاز اول پروژه انتقال گاز به شهرستان خوروبیابانک بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است

الهام آزاد نماینده مردم شهرستان های نایین و خوروبیابانک در ادامه گفت: سفر رئیس‌جمهور به هر استان با محوریت تکمیل پروژه‌هایی که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، انجام می‌شود و در این سفر اعتبار و بودجه لازم به پروژه‌ها اختصاص داده خواهد شد.

او افزود: از آن جا که نمایندگان دولت در این سفر به شهرستان‌های استان اصفهان سفر کردند، برخی مطالبات نیز از طرف مردم، مسئولان و فعالان اقتصادی مطرح شد که به عنوان مصوبات سفر و پیگیری‌های آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم نایین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلات زیرساخت گاز و انتقال گاز سراسری به شهرستان خوروبیابانک که بخشی از آن در حوزه استحفاظی شهرستان نایین قرار دارد، یکی از مسائل مهم است که نیازمند سرمایه‌گذاری و توسعه است.

وی خاطرنشان کرد: در فاز اول پروژه انتقال گاز به شهرستان خوروبیابانک بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و به‌زودی عملیات اجرایی انتقال گاز سراسری به شهر انارک از طریق ایستگاه مادر کلید خواهد خورد.

 

دستور کار برای گازرسانی به مرغداری و دامداری کلوت محمدیه نایین ، پایگاه شهید شرافت و خطوط تغذیه این شهرستان 

مجید چگینی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در این جلسه با اشاره به  پروژه مهم احداث خط لوله ۱۶ اینچ شهرستان انارک به نایین ، بیان داشت: امیدواریم این پروژه در سفر ریاست‌جمهوری به استان اصفهان احداث شود.

 

او افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که درخصوص تأمین سرانه خانوار داشتیم و براساس مصوبات مجلس شورای اسلامی و با دستور وزیر نفت در هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران، اعتبار مورد نیاز برای احداث خط لوله گاز ۱۶ اینچ شهرستان نایین تأمین شده است و تا پایان سال به مشترکان شهرستان‌ها گازرسانی خواهد شد.

۱۷۰۰ روستا را به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند/ عزم رئیس‌جمهور حل مشکلات در کمترین زمان است 

عیسی زارع‌پور در جلسه شورای اداری شهرستان نایین گفت: درست است دولت هر هفته یا دو هفته یک‌بار به استان‌های مختلف سفر می‌کند، اما از هفته‌ها و ماه‌های قبل هیئت‌هایی به استان‌ها اعزام می‌شوند و مسائل و مشکلات آن استان را احصا می‌کنند؛ سپس در هیئت دولت مصوبات استانی آن سفر مصوب و برنامه‌ریزی‎‌هایی در این زمینه صورت می‌گیرد؛ درواقع مصوبات سفرهای استانی تصمیمات آنی نیست.

 

او با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم تاکنون، گفت: برنامه دولت در دور اول سفرهای استانی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است. به عنوان مثال پروژه بیمارستان نایین می‌توانست در دوره قبلی دولت تمام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: اولویت دولت سیزدهم رفع مشکلات استانی است؛ به همین جهت رئیس‌جمهور یک روز از برنامه‌های هفته را به بررسی مشکلات استان‌ها می‌پردازد.

او با بیان اینکه مشکلات کشور ریشه‌ای است و به سرعت نمی‌توان آن‌ها را برطرف کرد، ادامه داد: عزم رئیس‌جمهور حل مشکلات در کمترین زمان است که برای نمونه رفع بحران کرونا در کشور و کاهش آمار فوتی‌ها به پایین‌ترین سطح در میان کشورهای جهان ازجمله اقدامات صورت گرفته توسط دولت سیزدهم است.

زارع‌پور با بیان اینکه علی‌رغم تحریم‌ها ایران جزو کشورهای برتر در حوزه ساخت و تولید واکسن است، خاطرنشان کرد: به‌رغم تحریم‌ها، قراردادهای خوبی در حوزه میدانی نفتی و گازی با شرکت‌های معتبر جهان منعقد شده است؛ خوشبختانه مردم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و هم‌اکنون مردم در حوزه بیمه سلامت مشکلی ندارند.

او اضافه کرد: عده‌ای در این کشور اعلام می‌کردند برای صادر کردن هیچ نداریم و رویکرد تضعیف روحیه خودباوری توسط مسئولان کشور وجود داشت، ولی هم‌اکنون رویکرد دولت سیزدهم تقویت روحیه خودباوری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بسیاری نیازهای مردم در پلتفرم‌های خدمات‌رسان داخلی در حال انجام است، گفت: دغدغه شبانه‌روز دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور رفع مشکل معیشتی است. مشکلات معیشتی به دلیل وجود تورم است ولی در فروردین‌ماه تورم رو به پایین بود.

او گفت: دولت جسارت کارهای بزرگ را دارد و توانست یارانه‌ها را هدفمند و نظام‌مند کند، همچنین واریز یارانه به عده‌ای که نیاز ندارند توسط دولت قطع شد؛ از این رو اگر شاهد بالا بودن قیمت برخی اقلام هستیم به‌خاطر تورم گذشته است.

زارع‌پور  در پایان با بیان اینکه با یارانه‌ای که توسط دولت داده شده، فقر مطلق از بین خواهد رفت، گفت: این دستاوردها نشان‌دهنده تلاش شبانه‌روزی دولت سیزدهم برای رفع مشکل کشور است. در حوزه ارتباطات نیز در هشت ماه گذشته ۱۷۰۰ روستا را به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

 

شهرستان نایین با جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر و ۱۸۷ شهید، ۳۶۸ جانباز، ۲۳ آزاده، ۱۹۹۶ رزمنده سهم بسزایی در هشت سال دفاع مقدس داشته است.

 

 

 

 

  • نویسنده : حمیدرضا پوربافرانی