یادداشت: اختلافات، باعث به شمارش افتادن نفس‌های آخر ورزش نایین شده /گره‌ای که به دست پدر معنوی شهرستان و صنعتگران باز می‌شود
یادداشت: اختلافات، باعث به شمارش افتادن نفس‌های آخر ورزش نایین شده /گره‌ای که به دست پدر معنوی شهرستان و صنعتگران باز می‌شود
تنها راه پیش رو برای زنده ماندن ورزش شهرستان و قدم نهادن برای حرفه‌ای شدن، حل اختلافات داخلی توسط پدر معنوی شهرستان، مشارکت صنایع و معادن و همچنین بسترسازی مسئولین شهرستان برای حمایت از موسسات ورزشی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، اولین میزبانی مسابقات فوتسال لیگ منطقه آزاد در نایین، با تمام حواشی و فراز و نشیب‌ها به پایان رسید که تیم نارین نایین علی‌رغم برخورداری از امتیاز میزبانی این دوره از مسابقات، نتوانست صعود خود را مسجل کند تا با حسرت زمین این دوره از رقابت‌ها را ترک نماید.

اما آنچه در این مسابقات در کنار رقابت داغ و تماشایی تیم‌های شرکت کننده برای صعود به مرحله بعد به چشم آمد، انبوه مشکلات مالی‌ برای تیمی بود که هم از نظر فنی و نیز وجود استعدادهای بی نظیر هم طراز و گاها برتر از تیم های شرکت کننده استانی بود.

این موضوع بسیار برای نسل آینده ساز دلسردکننده‌ است نسلی که برخلاف تصور خود، سال‌های نونهالی، نوجوانی و جوانی امید خود را در پس تحقق یک رویا می‌بیند و آن رسیدن به جایگاه استانی و بعضا کشوری است؛ اما هرچه پیشتر می‌رویم، بیشتر از قبل شاهد از هم گسستگی و زد و خورد بین متولیان ورزش هستیم.

حوزه ورزش و تاثیر آن بر سلامت جامعه در شهر و استان‌های توسعه‌یافته به خوبی مبین اهمیت سرمایه‌گذاری در ورزش اعم از همگانی و قهرمانی است و در همین راستا، فوتبال به عنوان جذاب‌ترین ورزش، مورد کانون توجه قرار گرفته و این به نوبه خود موضوعی است که در سالیان گذشته نیز شاهد آن هستیم، افزایش تمایل سرمایه‌گذاران کلان همانند صنعت مس کرمان، ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان که در حوزه ورزش و خاصه فوتبال است.

با این حال، با نگاهی به استان‌های هم جوار  توسعه‌یافته که اغلب در ورزش فوتبال نیز صاحب جایگاه هستند، درمی‌یابیم که تمرکز برخی از مسئولین آن‌ها در سالیان اخیر معطوف به تفویض کامل اختیارات به بخش‌های خصوصی و برعهده گرفتن نقش نظارتی است به طوری که روز به روز حوزه ورزش و تاثیرگذاری آن نقش بسزایی در امیدآفرینی و ایجاد انگیزه بین نسل‌ها داشته است.

موضوعی که با رعایت ملاحظات لازم باید در شهرستان هم اجرا شود و امام جمعه شهرستان به عنوان پدر معنوی در جهت وساطت و رفع اختلافات بین گروه‌ها و سایر مسئولین دولت با بسترسازی مناسب، بخش صنعت و معدن را به مشارکت و سرمایه گذاری در این حوزه ترغیب کند.

اگر همچنان در بر همان پاشنه قدیمی بچرخد و نتوان از این ظرفیت‌ها استفاده نمود به زودی باید زوال ورزش نایین را همچون فرشش که روزی نگین انگشتری کویر بود، شاهد باشیم.

  • نویسنده : حمیدرضا پوربافرانی